Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidičova noční můra: Nejporuchovější auto by mělo motor BMW a podvozek z Audi

Londýn/Praha - Britská společnost Warranty Direct "poskládala" na základě dat o spolehlivosti aut nejporuchovější vozidlo světa. A protože se blíží Halloween, svůj výtvor pojmenovala Horrific 40RR0R.

30.10.2014 2
SDÍLEJ:

Společnost Warranty Direct sestavila virtuální nejporuchovější auto na světě.Foto: Warranty Direct

Proti normálnímu - tedy dle statistik průměrně spolehlivému - automobilu by se tento kousek porouchával až pětkrát častěji a do servisů by musel skoro každé dva měsíce.

Jednotlivé části vozu vždy pocházejí z konkrétního modelu, který má podle informací ze statistiky 50 tisíc servisních úkonů právě s vybraným dílem největší problémy. Z čeho je tedy toto "monstrum" složeno?

Motor je z BMW M5, neboť jeden ze čtyř kusů tohoto modelu potřebuje každý rok opravit pohonnou jednotku. Nápravy a zavěšení pochází z Audi RS 6, u něhož se vady podvozku vyskytují u 40 procent vozů. Ani třetí z německých prémiových značek nechybí: Mercedes-Benz třídy R dodal elektroniku, která každoročně trápí třetinu prodaných kusů.

Převodovka v Horrificu 40RR0R je z Jeepu Grand Cherokee, každá desátá totiž mívá potíže. Stejný poměr nutnosti oprav hlásí také systém řízení z Chrysleru 300C, který se v Evropě prodával i jako Lancia Thema. Nejproblémovější brzdy má Fiat Multipla, závady trápí 25 procent kusů, klimatizace pak pochází se Seatu Alhambra. Do servisu s ní musí každoročně jedno z deseti španělských MPV.

Z jakých dílů by bylo složeno nejporuchovější auto na světě?

Motor: z BMW M5 (z let 2004 - 2011)
Podvozek: Audi RS 6 (2002 - 2011)
Převodovka: Jeep Grand Cherokee (2006 - dosud)
Elektronika: Mercedes-Benz třídy R (2004 - dosud)
Brzdy: Fiat Multipla (1999 - 2005)
Klimatizace: Seat Alhambra (1996 - dosud)
Řízení: Chrysler 300C (2005 - dosud)

Autor: Redakce

30.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis
Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem. Michal Horáček
5 16

Kandidáti prošli vlakem. Pro mě je to pohádka, řekl Horáček

Předseda Pirátů Ivan Bartoš (upostřed) převzal v jednacím sálu Sněmovny osvědčení o zvolení poslancem před jednáním Poslanecké sněmovny 20. listopadu v Praze. Osvědčení nově zvoleným poslancům předával za Státní volební komisi Václav Henych (vlevo)
4 11

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

AKTUALIZOVÁNO

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Mugabe prý vzdal marný boj. Kdo ho v čele Zimbabwe nahradí?

/VIDEO/ Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes údajně přistoupil na to, že rezignuje. Informuje o tom stanice CNN s tím, že třidevadesátiletému vládci i jeho manželce byla garantována imunita.

Lukáš Nečesaný je nevinen, rozhodl nový senát

Lukáš Nečesaný (25) není pachatelem pokusu o vraždu kadeřnice, který se stal před čtyřmi lety v Hořicích. Dnes o tom rozhodl senát Krajského soudu v Hradci Králové.

První lanovka v Praze jezdila na Letné. Nahradil ji jezdící chodník

První lanovka v Praze. Většině lidí se automaticky vybaví ta na Petříně. Nejde ale o první lanovou dráhu v metropoli. Dříve vznikla lanovka na Letné, která fungovala od roku 1891. Ze začátku ji poháněl systém vodní převahy, poté jezdila na elektřinu. Později vozil na Letnou návštěvníky takzvaný pohyblivý chodník. Dnes po lanovce najdete už jen zbytky opěrných zdí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT