O dva metráky nižší hmotnost je maximem, jinak rozdíl ve váze samozřejmě závisí na srovnávaných motorizacích a výbavách. Opel přesto slibuje, že minimální úspora vůči předchůdci činí 120 kilogramů.
Představení nového Opelu Astra najdete zde.
I když nižší hmotnost naznačují už menší rozměry (pětidveřový hatchback na délku měří 4,37 metru, což je o téměř pět centimetrů méně, současně je s výškou 1,46 metru o 26 milimetrů nižší a s šířkou 1,81 metru i nepatrně užší), ty však samozřejmě samy o sobě mnoho neznamenají.
Nejvíce kilogramů u nové Astry uspořil skelet karoserie, který místo původních 357 kilogramů nyní váží 280 kg. Je tedy o 77 kg lehčí.
Padesát kilogramů výrobce ušetřil na podvozku. Zásluhu nese použití odlehčených komponentů a dílů z vysokopevnostní oceli. Zajímavé je také pouze částečné zakrytí spodní části podvozku.
Dalších 11,5 kilogramu ve srovnání s předchůdcem ubrala nová litá kola a pneumatiky, 10 kilogramů pak kompaktnější brzdy (přesto mají mít lepší výkon) a 4,5 kilogramu nový výfukový systém.
Nová Astra dostane jen přeplňované motory. Základem je litrový tříválec, nad nímž najdeme novou čtrnáctistovku s turbem a rovněž přeplňovanou jedna-šestku. Vznětové jednotky zastupuje turbodiesel 1.6 CDTI, dostupný v několika verzích.
Opel v souvislosti s úsporou hmotnosti zmiňuje benzinový motor 1.4 EcoTec, který díky vyměně litinového bloku za hlinikový váží o 10 kilogramů méně. Dalších deset kilo pak ubrala nová převodovka.
A pro úplnost je potřeba zmínit i nová přední a zadní sedadla, jejichž konstrukce dokázala "škrtnout" dalších deset kilogramů.