Design samozřejmě vychází z nového sedanu WRX, ale přidává i něco navíc. A sází přitom na osvědčený recept: otvor v kapotě, výrazné blatníky či mohutné křídlo na zádi.

Nové WRX STI je 4,6 metru dlouhé, 1,8 metru široké a 1,475 metru vysoké. Rozvor se oproti předchůdci natáhl o 25 milimetrů na 2,65 metru. Těžit by z toho samozřejmě měla kabina, která nabídne posádce víc prostoru. Samotný interiér byl podle Subaru vymyšlen tak, aby se v něm řidič cítil jako v kokpitu a mohl se soustředit jen na řízení.

close Subaru WRX STI. zoom_in

To nejdůležitější se ale samozřejmě ukrývá pod kapotou. Zde zůstává turbodmychadlem přeplňovaný plochý čtyřválec o objemu 2,5 litru, který dosahuje výkonu 305 koní (o 5 k více než u předchůdce), točivý moment vrcholí v 4 000 otáčkách hodnotou 393 N.m (o 14 N.m méně než u odcházející generace).

Boxer spolupracuje s vylepšeným šestistupňovou manuální převodovkou, automat v nabídce není. Subaru se chlubí také nastavitelným stabilizačním systémem a strmým řízením - mezi dorazy je pouze 2,5 otáčky.

close Subaru WRX STI. zoom_in

WRX STI má samozřejmě pohon všech kol, mezinápravový diferenciál DCCD je převzat od předchůdce. Ve výchozím nastavení putuje točivý moment mezi nápravy v poměru 41:59, to lze ale změnit volbou některého z přednastavených jízdních režimů, které zmení charakteristiku chování auta. Na obou nápravách najdeme samosvorné diferenciály.

Subaru na autosalonu v Detroitu představilo americkou verzi WRX STI, evropské provedení bychom měli spatřit na jaře v Ženevě.