Nové Rio mezigeneračně narostlo, delší je také ve srovnání se svým největším konkurentem na českém trhu - Škodou Fabia.

Rio na délku měří 4065 milimetrů (mezigenerační nárůst o 15 mm; Fabia je dlouhá 3992 mm), široké je 1725 (+5 mm; Fabia je široká 1732 mm) a vysoké 1450 mm (-5 mm; Fabia je vysoká 1467 mm). Rio má také delší rozvor, mezi nápravami bychom naměřili 2580 milimetrů (+10 mm; Fabia má rozvor 2470 mm).

Kia i proto hovoří o prostorné kabině. Prostor v podélném směru vzrostl až na 1120 mm vpředu a maximálně 770 mm vzadu.

Kia Rio.Zdroj: Kia

Šířka ve výšce ramen vpředu pak dosahuje 1375 mm, vzadu je to 1355 mm. Fabia pro srovnání nabízí šířku kokpitu vpředu 1401 mm a 1386 mm vzadu. 

Co se týče výšky kabiny, Rio má strop od sedáku vzdálený 1021 mm vpředu a 966 mm vzadu. Rival od Škody je na tom vpředu stejně, vzadu nabízí o 3 mm méně.

Supermini z Mladé Boleslavi je na tom však lépe v zavazadelníku, byť nepatrně. I když objem zavazadlového prostoru nového Ria byl mezigeneračně zvětšen o 37 litrů na 325 litrů, Fabia nabízí 330 litrů. Kia však překonává například Ford Fiesta (290 litrů) či Volkswagen Polo (280 litrů).

Nové Rio je vybaveno dvojitou podlahou zavazadlového prostoru, která umožňuje změnit výšku podlahy a vytvořit pod ní schránku pro uložení předmětů.

Kia Rio.Zdroj: Kia

Interiér prošel výraznou změnou i v oblastech designu, ergonomie a ovládání. Přístrojová deska je nyní mírně nakloněna k řidiči a uprostřed najdeme nový systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o vysokém rozlišení (standardně s úhlopříčkou 5 palců, u vyšších výbav sedmipalcový), kterým se ovládá audio soustava, navigace a nové systémy palubní konektivity. Toto řešení má za následek také snížení počtu fyzických ovladačů. Uvnitř má také přibýt odkládacích prostor.

K dispozici budou čtyři základní úrovně výbavy.

Kia prý dále kladla důraz na bezpečnost. Například skelet karoserie je vyroben s vysokým podílem vysokopevnostních ocelí, díky čemuž má být citelně tužší než u předchůdce. Odolnější ocel nalézá uplatnění ve výztuhách střešních sloupků A a B, bočních prahů, struktury střechy, motorového prostoru a podlahy.

Výrobce kromě toho nabízí (někdy za příplatek) řadu bezpečnostních asistentů, například systém autonomního nouzového brzdění s ochranou chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu či zadní parkovacími senzory v kombinaci s kamerou.

Kia Rio.Zdroj: Kia

Zájemci o nové Rio budou moci vybírat z šesti motorizací - čtyři přitom spalují benzin, dvě jezdí na naftu.

Základ představuje atmosferický čtyřválec o objemu 1,25 litru a výkonu 84 koní (62 kW), který může být spojen výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou.

U výkonnější atmosféricky plněné čtrnáctistovky s výkonem 100 koní (73 kW) už bude na výběr mezi šestistupňovým manuálem a čtyřstupňovým automatem.

Podle očekávání pak nechybí přeplňovaný litrový tříválec, který i díky turbodmychadlu ve slabší variantě dává 100 koňských sil (73 kW) a v silnější 120 koní (88 kW). Méně výkonné provedení spolupracuje s pětistupňovým manuálem, to výkonnější dostalo ručně řazenou skříň se šesti stupni.

Příznivci nafty mohou sáhnout po jedné ze dvou verzí 1,4litrového čtyřválcového turbodieselu: slabší nabídne 70 koní (52 kW), silnější 90 koní (66 kW). Obě jednotky jsou spřaženy s šestistupňovým manuálem.

Kia Rio.Zdroj: Kia

Údaje o spotřebě zatím neznáme, to samé platí také o dynamice.

Kia tvrdí, že nové Rio nabídne lepší jízdní vlastnosti, více komfortu, ale zároveň lepší ovladatelnost. Podvozek využívá vpředu vzpěry MacPherson vpředu a torzní příčku vzadu. Standardně vůz stojí na 15" ocelových kolech, k dispozici ale budou samozřejmě i kola z lehké slitiny - až sedmnáctipalcová.

Kia Rio bude uvedena na evropský trh v prvním čtvrtletí 2017.