Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová limuzína pro Putina dostane 800koňový dvanáctiválec. Navrhne ho Porsche

Moskva/Rusko /VIDEO/ - O nové limuzíně pro ruského prezidenta se mluví už několik let, ale teprve v posledních měsících se na ní skutečně pracuje. Podle posledních informací se projektu Kortež ("Kolona") významně účastní společnost Porsche, která dodá pohonnou jednotku.

24.10.2014 3
SDÍLEJ:

Možná podoba budoucí limuzíny pro ruského prezidenta.Foto: automobili.ru

Konkrétně divize Porsche Engineering Group vyvine pro připravovaný obrněný papalášský koráb, který by si měl užít ještě Vladimir Putin, jehož stávající mandát končí v roce 2018, turbodmychadlem přeplňovaný dvanáctiválec o objemu přes 6 litrů a s výkonem až 800 koní. Taková porce by na rozpohybování nové limuzíny, podle plánů dokonce budoucího největšího osobního automobilu na světě, měla stačit.

Na základě dvanáctiválce pak vzniknou i další jednotky: osmiválce, šestiválce a také čtyřválce. Projekt Kolona totiž počítá se vznikem hned celé rodiny nových vozidel, která kromě luxusní limuzíny bude zahrnovat i SUV či minivany (MPV). Vozy přitom nemají být určeny jen pro významné papaláše, ale možnost pořídit si je údajně dostanou i "obyčejní lidé".

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Nové pohonné jednotky pak budou montovány v Rusku z domácích součástek.

Porsche však nepracuje jen na motorech. Podle ruských médií firma pomáhá i s vývojem nové modulární platformy, na níž budou auta postavena. Přípravu projektu má od loňského podzimu na starost známý Ústřední vědecko-výzkumný institut pro automobily a automobilové motory (NAMI), který kooperuje s několika ruskými automobilkami. Na vývoji limuzíny se však podílejí i evropské firmy jako rakouské AVL, britské Ricardo či německé FEV.

Kreml se pochlubil pokrokem ve vývoji nové limuzíny pro ruského prezidenta Vladimira Putina.

Podle některých zdrojů Rusko na celý projekt uvolnilo až 14 miliard rublů (v přepočtu zhruba 7,3 miliardy korun).

Prvními výsledky vývoje se ústav NAMI pochlubil už v květnu a ukázal i možný vzhled budoucích vozů - včetně prezidentské limuzíny.

Její finální podobu však budeme znát až za několik měsíců. Do výroby se dostane v roce 2017, další dva modely dorazí o rok později. Projekt počítá s výrobou sedmi až deseti tisíc aut ročně, z toho má asi jen pět procent jít na vládní účely.

Autor: Redakce

24.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Octavia
Škoda Fabia
Renault Fluence
Toyota Avensis
Zástupci Pirátů sledují výsledky sněmovních voleb, Ivan Bartoš. 21. 10. 2017
2 18

Lídr Pirátů Bartoš: S ANO žádná koalice nebude

Volby 2017 - štáb ČSSD v Lidovém domě - Milan Chovanec, Lubomír Zaorálek a Bohuslav Sobotka.
14 14

Volební lídr ČSSD Zaorálek: Voliče nám vzalo ANO i Piráti

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

České parlamentní volby zaznamenala mnohá světová média. Přinášíme vám výběr z jejich ohlasů.

ANO jasně vyhrálo volby. Babiš chce silnou a stabilní vládu

Vítěz voleb Andrej Babiš na prvním setkání s novináři uvedl, že bude jednat s všemi stranami, které se dostaly do sněmovny. "Na prvním místě je zvolení předsedy sněmovny a dalších orgánů, teprve pak budeme mluvit o vládě. Chtěl bych ale, aby byla funkční co nejdříve a byla stabilní," uvedl šéf hnutí ANO.

Prezidentské kandidáty překvapil velký pád ČSSD. Obavy mají u SPD

Některé uchazeče o Pražský hrad překvapil výrazný propad sociální demokracie, úspěch hnutí ANO očekávali. Řekli to v reakci na výsledek sněmovních voleb.

Koalici by měli utvořit ANO a ODS, říká politolog Charvát

/ROZHOVOR/ Jak výsledky ovlivní podobu dolní komory Parlamentu ČR? Deník se ptal politologa Jana Charváta z Karlovy univerzity. „Možnější variantu vidím tichou podporu menšinové vlády ANO ze strany ODS,“ řekl Charvát Deníku. Politolog rovněž zmínil úlohu Václav Klause mladšího (ODS), který získal víc preferenčních hlasů než předseda ODS Petr Fiala.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení