Již ve standardní výbavě najdeme mimo jiné bixenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení, zadní světla s LED prvky, infotainment rádio Swing, vyhřívaná přední sedadla, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrické ovládání oken, tempomat a pro verzi Octavia Combi RS také elektricky ovládané páté dveře.

Proti předchozí Octavii RS druhé generace je vůz o téměř devět centimetrů delší a o 4,5 centimetru širší. Rozvor se zvětšil o deset centimetrů. Ve srovnání s aktuální generací běžné Octavie je RS nižší o 12 až 13 cm, má víceprvkovou zadní nápravu a v sériové výbavě je i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC. Nové elektromechanické řízení s variabilním převodem umožňuje menší otáčení volantem při zatáčení vozu. 

Na stovku pod sedm

Pod kapotou pracuje volitelně buď dvoulitrový zážehový motor o výkonu 220 koní (162 kW), nebo dvoulitrový vznětový motor o výkonu 184 koní (135 kW). Nové motory podávají ve srovnání s modelem Octavia RS druhé generace vyšší výkon při současném snížení spotřeby až o 19 procent. S benzinovým motorem "Okta" zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h.

Ceny začínají na 619 900 Kč za vůz Octavia RS s motorem 2,0 TSI a manuální převodovkou, kombík se stejnou motorizací vyjde na 654 900 Kč. Verze s nafotvým motorem mají ceny vždy o 10 000 Kč vyšší než benzinové verze. Na přání je za příplatek 50 000 Kč v nabídce také šestistupňová dvouspojková převodovka DSG.

K dispozici jsou všechny komfortní a bezpečností asistenční systémy, které měly svou premiéru už v novém modelu Octavia: Mezi volitelné bezpečnostní systémy patří Front Assistant s funkcí automatického nouzového brzdění, Lane Assistant pro udržování vozu v jízdním pruhu, multikolizní brzda s automatickým brzděním v případě nehody, Crew Protect Assistant pro zvýšení bezpečnosti posádky v situacích, hrozících nehodou a Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče). V případě nehody se může hodit rozsáhlá sada pasivních bezpečnostních prvků, mimo jiné až devět airbagů.

Zdroj: Youtube

Pokud jde o komfort, nová Octavia RS může být vybavena adaptivním tempomatem ACA, který dodržuje odstup od vozu jedoucího vpředu. Nový Intelligent Light Assistant umožňuje automatické přepínání mezi potkávacími a dálkovými světlomety. Automatic Parking Assistant podporuje řidiče při parkování a vyjíždění z parkovacího místa. Rozpoznávání dopravních značek v paketu Traveller Assistant informuje řidiče tím, že zobrazuje dopravní značky na displeji v přístrojovém štítu.

V sériovém provedení jezdí nová Octavia RS na stříbrných 17palcových kolech z lehkých slitin Dorado, s pneumatikami o rozměru 225/45. Volitelně jsou k dispozici také dvě varianty 18palcových kol z lehkých slitin v designu Gemini a Pictoris – v obou případech s pneumatikami o rozměru 225/40. Typ Gemini je k dispozici ve dvou barvách: stříbrné a antracitové. Pro ty, kdo ocení extrémně sportovní kola, nabízí Škoda Originální příslušenství 19palcová kola Xtrem v černé barvě.

K dispozici je také řada dalších prvků výbavy. Volba jízdního profilu Performance Mode Selection za cenu 4 200 Kč umožní řidiči cíleně volit jednotlivá nastavení vozu. Jeho součástí je také tzv. Performance Sound Generator, který umožňuje řidiči zvolit si zvuk motoru. Specialitou modelu RS je designový paket s černými designovými prvky na masce chladiče a na krytech vnějších zpětných zrcátek. Pro novou generaci vozu Octavia RS je k dispozici devět odstínů laku: bílá Candy, červená Corrida za příplatek 4 000 Kč, šedá Steel a žlutá Sprint za příplatek 8 700 Kč a metalické odstíny černá Magic s perleťovým efektem, modrá Race, stříbrná Brilliant, šedá Platin (od září 2013 tuto barvu nahradí červená Rio) a zelená Rallye. Všechny metalické odstíny jsou k dispozici za příplatek 13 200 Kč.