Současné provedení tak čeká na dnešní dobu nezvykle dlouhý život. Třetí Octavia totiž byla představena už v roce 2012 a po čtyřech letech byla omlazena. A čtyřletou kariéru má před sebou i faceliftovaná verze - i proto ostatně "oktávka" dostala tak výrazně odlišný výraz. Škodě šlo o to, aby se za čtyři roky auto příliš neokoukalo a co nejdéle působilo nově.
Pokud se vám dělené světlomety na Octavii nelíbí, můžete být v klidu. Čtvrtá generace totiž podle dostupných informací podobně řešené světlomety nedostane. Místo toho by měly dorazit úzké svítilny, které budou chtít vůz opticky rozšířit. Vyloučit v tomto směru nelze ani inspiraci novým konceptem Vision E.
V galerii najdete nejen fotky nové studie, ale také neoficiální ilustrace německých magazínů Auto Zeitung a Auto Bild, které se pokusily odhadnout, jak by nové Octavia mohla vypadat.
Čtěte také: Elektrická Škoda Vision E je konečně venku. Podívejte se
A mimochodem, pod vzhledem připravované Octavie je podepsaný ještě Jozef Kabaň, který nedávno přestoupil k BMW.
Zatímco design je v tuto chvíli stále spíš tajemstvím, některé detaily se navíc ještě mohou v průběhu vývoje měnit, další záležitosti vypadají jasněji. Ve srovnání s aktuální generací má být ta čtvrtá například výrazně větší a prostornější. Změní se nejen délka, ale protáhne se i rozvor a zvětší se také zadní převis karoserie. Lehce by měla narůst i šířka.
Výsledkem bude více místa v interiéru i v zavazadelníku.
Techniku bude sdílet s Golfem
Podle Auto Bildu chce také Škoda Octavii definitivně zbavit nálepky levného auta, chystá proto výrazně luxusnější verze s hodnotnými materiály v interiéru a bohatou výbavou. Novinka tak dostane, minimálně za příplatek, například digitální přístrojový štít, nové služby spojené s konektivitou, adaptivní LED světlomety či technologie semiautonomního řízení.
Nepřehlédněte: První svezení: Řídili jsme další čtyřoké Octavie, rychlé RS a terénního Scouta
Techniku přitom nová Octavia bude sdílet s osmou generací Volkswagenu Golf, který dorazí na konci roku 2018. Oba vozy využíjí nejen stejnou platformu MQB, ale i podobné motory. Základem bude litrový tříválec, který doplní několik variant nové přeplňované patnáctistovky a snad i dvoulitrové TSI. Chybět nebudou ani diesely, konkrétně jedna-šestky a dvoulitry.
I nadále se počítá se sportovní verzí RS, jež by mohla nabídnout i 300 koní. Kromě toho nová Octavia vyjede také jako hybrid a plug-in hybrid.