Aerodynamická úprava vozu s výrazným předním a zadním křídlem pomáhá k rychlejší jízdě. "Z nuly na 100 kilometrů zrychlí formule za 3,9 vteřiny, maximální rychlost je 140 kilometrů v hodině," řekl dnes novinářům vedoucí závodního týmu David Hodas.

Studenti Vysokého učení technického v Brně představili novou generaci vlastní formule.

Zásadní změnou oproti starším modelům Dragonu je použitý materiál. Nové díly jsou vyrobeny z kompozitních materiálů a uhlíkových vláken, takže jsou výrazně lehčí. O několik kilogramů méně váží také samotný rám formule.

Pneumatický systém umožňuje řadit bez spojky pomocí karbonových pádel pod volantem. I v novém modelu zůstal původní motor Husaberg FE 570. Stejná zůstává i barva vozu - černá s doplňky v bílé a červené.

Studenti Vysokého učení technického v Brně představili novou generaci vlastní formule.

Závodní sezonu zahájí tým TU Brno Racing na přelomu července a srpna na okruhu Hockenheimring v konkurenci 74 soupeřů v kategorii vozů se spalovacím motorem a 40 s pohonem na elektřinu. Formule musí zvládnout čtyři dynamické disciplíny - zrychlení na rovině, osmičky na mokré vozovce, dále sprint a vytrvalost. Po Německu čekají tým další závody v Hradci Králové a Györu v Maďarsku.

Studenti Vysokého učení technického v Brně představili novou generaci vlastní formule.

Na designu, stavbě stroje a následném zajištění závodů se celkem podílí až 40 studentů. Některé díly získávají od partnerů a sponzorů, jiné si navrhují a vyrábějí sami. "Učí se pracovat v týmu. Vzniká díky tomu spousta dobrých diplomových prací," uvedl děkan fakulty strojního inženýrství Jaroslav Katolický.