Proti předchůdci nová "čtyřka" lehce narostla. Na délku měří 4,73 metru (nárůst o 25 milimetrů), široká je 1,84 metru (+16 mm) a rozvor náprav se natáhl o 12 milimetrů na 2,82 metru. Výška činí 1,43 m.

Hodně zajímavě vypadají informace o aerodynamice: sedan se chlubí skvělým součinitelem odporu vzduchu 0,23. U kombi je to 0,26.

Důraz v Audi pak kladli také na hmotnost, proti končící generaci je ta nová lehčí až o 120 kilogramů. V základním provedení váží slušných 1320 kilogramů.

close Audi A4. zoom_in

Větší rozměry se odrážejí i na nabídce prostoru v kabině, výrobce slibuje více místa ve všech směrech. Základní objem zavazadelníku u kombi Avant je 505 litrů (+15 l), po sklopení zadních sedadel lze využít až 1510 litrů.

Za příplatek vám Audi do výbavy zařadí digitální palubní štít s úhlopříčkou 12,3 palce, head-up displej, audio od Bang & Olufsen, zábavní systém pro cestující vzadu či multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou.

Samozřejmostí je řada bezpečnostních a jízdních asistentů.

close Audi A4 Avant. zoom_in

Zpočátku bude nabídka motorizací zahrnovat tři benzinové a čtyři naftové jednotky. Základ představuje přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka (110 kW/150 koní) a pokud zůstaneme u benzinových motorů, následují dvě varianty přeplňovaného dvoulitru: slabší poskytuje 190 koní (140 kW), silnější pak 252 koní (185 kW).

Naftové dvoulitry produkují 150 koní (110 kW) a 190 koní (140 kW), třílitrové šestiválce pak 218 (160 kW) a 272 koní (200 kW). Nejvýkonnější diesel bude v době prodeje nejrychlejší A4 vůbec - na stovku totiž zrychlí za 5,3 sekundy. Nejsilnějšímu "benzínu" to trvá 5,8 vteřiny.

close Audi A4. zoom_in

Čtyřválce jsou standardně spojeny s novou šestistupňovou manuální převodovkou, pro všechny je ale k dispozici také sedmistupňový dvouspojkový automat. Pouze vrcholný turbodiesel spolupracuje s osmistupňovou skříní.

Silnější šestiválec je také jako jediný doplněn o pohon všech kol, jinak je standardem pohon přední nápravy. Quattro však lze pořídit k motorům 2.0 TFSI (252 koní) a 2.0 TDI (190 koní). Čtyřkolka využívá mezinápravový diferenciál, který posílá 60 procent hnací síly na zadní nápravu.

Audi bude prodávat také model Avant g-tron, který spaluje stlačený zemní plyn (CNG). Kombík pohání 170koňový dvoulitr, který se má spokojit se spotřebou pod čtyři kilogramy CNG na sto kilometrů.