Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové BMW X1 je další mnichovskou předokolkou. Prodávat se začne v říjnu

BMW představilo druhou generaci svého nejmenšího SUV X1. Novinka dostala vzhled podobný dalším mnichovským crossoverům, standardně pohon předních kol a zatím jen přeplňované čtyřválcové motory.

3.6.2015
SDÍLEJ:

Nové BMW X1 stojí na platformě UKL, kterou využívá také MPV BMW 2 Active Tourer. To znamená, že vůz má v základu hnanou přední nápravu a motor uložený vpředu napříč. K dispozici však bude i pohon všech kol pod tradičním označením xDrive.

Proti předchůdci je novinka o 38 milimetrů kratší (měří 4439 milimetrů), o 23 mm širší (1821 mm) a o 53 mm vyšší (1612 mm). Rozvor se zkrátil o celých 90 milimetrů, nyní dosahuje 2670 mm. Přesto se prý zvětšil prostor pro posádku. Vzadu je o 37 mm více místa na nohy v podélném směru. Pomůže také příplatková zadní lavice, díky níž lze vzdálenost od předních sedaček ještě o dále "natáhnout".

BMW X1.

I zavazadelník je objemnější, nabídne 505 litrů, ted o 85 litrů více než stávající provedení. Po sklopení opěradel zadních sedadel je k dispozici 1550 litrů.

Vzhled interiéru není velkým překvapením, plně odpovídá současnému trendu značky. Dominantním prvkem palubní desky je 6,5palcový displej multimediálního systému iDrive.

X1 samozřejmě za příplatek nabídne řadu elektronických a bezpečnostních pomocníků, například asistent pro jízdu v koloně, varování před opuštěním jízdního pruhu, parkovací asistent či adaptivní tempomat. Na seznamu ale najdeme i adaptivní tlumiče, sportovní podvozek či head-up displej.

BMW X1.

Při zahájení prodeje budou k dispozici tři benzinové a tři dieselové motorizace. Všechny mají čtyři válce a využívají přeplňování. Naftu pálí jednotky sDrive18d (110 kW/150 koní), xDrive20d (140 kW/190 k) a xDrive25d (170 kW/231 k). Na benzin jezdí sDrive20i (141 kW/192 k), xDrive20i (141 kW/192 k) a xDrive25i (170 kW/231 k).

Později by měly dorazit také přeplňované tříválce o objemu 1,5 litru.

Až na základní turbodiesel s ručně řazenou převodovkou jsou všechny agregáty spojeny s osmistupňovým automatem.

Do prodeje nové BMW X1 zamíří v říjnu tohoto roku.

Autor: Redakce

3.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai i20
Škoda Fabia
Toyota Avensis
Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem. Michal Horáček
5 16

Kandidáti prošli vlakem. Pro mě je to pohádka, řekl Horáček

Předseda Pirátů Ivan Bartoš (upostřed) převzal v jednacím sálu Sněmovny osvědčení o zvolení poslancem před jednáním Poslanecké sněmovny 20. listopadu v Praze. Osvědčení nově zvoleným poslancům předával za Státní volební komisi Václav Henych (vlevo)
4 11

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

AKTUALIZOVÁNO

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Mugabe prý vzdal marný boj. Kdo ho v čele Zimbabwe nahradí?

/VIDEO/ Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes údajně přistoupil na to, že rezignuje. Informuje o tom stanice CNN s tím, že třidevadesátiletému vládci i jeho manželce byla garantována imunita.

Lukáš Nečesaný je nevinen, rozhodl nový senát

Lukáš Nečesaný (25) není pachatelem pokusu o vraždu kadeřnice, který se stal před čtyřmi lety v Hořicích. Dnes o tom rozhodl senát Krajského soudu v Hradci Králové.

První lanovka v Praze jezdila na Letné. Nahradil ji jezdící chodník

První lanovka v Praze. Většině lidí se automaticky vybaví ta na Petříně. Nejde ale o první lanovou dráhu v metropoli. Dříve vznikla lanovka na Letné, která fungovala od roku 1891. Ze začátku ji poháněl systém vodní převahy, poté jezdila na elektřinu. Později vozil na Letnou návštěvníky takzvaný pohyblivý chodník. Dnes po lanovce najdete už jen zbytky opěrných zdí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT