Volkswagen přichází s novou generaci ostrého malého hatchbacku Polo GTI, které se může chlubit výkonem 177 koní a sedmistupňovou převodovkou DSG. Nové Polo je tak jedním z nejmenších aut, ve kterém budou mít řidiči k dispozici sedmý převodový stupeň.

Nové Polo GTI má o dvě deci menší motor než původní Golf GTI z roku 1974, ale narozdíl od svého předchůdce mu napomáhá také turbodmychadlo a mechanický kompresor. Dvakrát přeplňovaný čtyřválec 1.4 se proto může chlubit jak úctihodným výkonem na svůj malý objem, tak příjemnou spotřebou 5,9 litru/100 km.

1,200 kilogramů vážící hatchback oproti prvnímu GTI ze 70. let sice působí těžkopádně (původní vůz vážil pouhých 790kg), ale přesto se dokáže rozjet z klidu na stokilometrovou rychlost za 6,9 vteřiny, tedy o dvě sekundy rychleji.

Retro i moderní technologie

Kosmetické úpravy přiblíží nové Polo svému většímu sourozeni, modelu Golf GTI. Polo dostane podobná pětipaprsková kola o průměru 17 palců, větší brzdiče nalakované do klasické červené barvy a tradiční klasické látkové sedačky s kostičkovaným vzorem jako původní vůz ze 70. let.

O něco příjemnější jízdní zážitek se má postarat také diferenciál, který bude elektronicky omezovat svornost. Ten má pomoct také s eliminací táhnutí volantu při sešlápnutí plynu, jenž trápí řadu výkonných předokolek. Od kvalit klasického mechanického samosvorného diferenciálu to je stále nahony vzdálené, ale určitě je to ze strany VW změna k lepšímu.

Přesnou cenu nového GTI v Česku zatím koncern VW neoznámil, ale jeho cena by se měla pohybovat na hranici sourozence Seatu Ibiza Cupra. Jeho cena v našich končinách začíná okolo 530 tisíc korun.