Volvo tvrdí, že XC90 bude jedním z nejbezpečnějších automobilů na trhu. Základem je pevná karoserie. Kompletní bezpečnostní klec obklopující posádku je vyrobena ze zatepla formované oceli legované bórem s mimořádně vysokou pevností. Je jí použito pětkrát víc než u první generace XC90. Zatepla formovaná bórem legovaná ocel činí přibližně 40 % celkové hmotnosti karoserie.

Nové Volvo XC90 má být extrémně bezpečné.

Odolnou konstrukci doplňují nejrůznější bezpčnostní systémy. Nové SUV třeba ochrání posádku v případě neúmyslného sjetí z vozovky. Systém funguje tak, že v případě opuštění silnice Volvo rozpozná, co se děje, a utáhne bezpečnostní pásy předních sedadel, aby řidič i spolucestující zůstali pevně zajištěni na svých místech. Bezpečnostní pásy jsou pevně utaženy tak dlouho, dokud je vůz v pohybu. Aby nedošlo ke zraněním páteře, jsou sedadla opatřena funkcí pohlcování energie v prostoru mezi sedadlem a jeho rámem, čímž dochází k absorpci vertikálních sil, které působí v důsledku tvrdého přistání v terénu. Toto řešení je schopno snížit vertikální síly působící na cestující prý až o jednu třetinu.

Unaveného řidiče pošle na odpočívadlo

Model XC90 však nabízí také funkce, které řidiči pomáhají zabránit hrozícímu sjetí ze silnice. Systém udržení vozidla v jízdním pruhu zásahem koriguje řízení, pokud hrozí, že vůz neúmyslně opustí jízdní pruh. Vedle toho systém sledování bdělosti řidiče, který je též součástí standardní výbavy, rozpozná únavu nebo nepozornost řidiče a na tento stav jej upozorní. Součástí systému je také navigace na odpočívadlo, jejímž úkolem je navést řidiče na nejbližší místo, kde si může odpočinout.

Příští generace Volva XC90 dostane spoustu moderních vychytávek.

Volvo XC90 je vybaveno také radary sledujícími oblast za vozem. Rozpoznají nebezpečí nárazu zezadu a předem utáhnou bezpečnostní pásy, aby byli cestující zajištěni ve správné poloze. Současně začne blikat světlo, jehož smyslem je varovat řidiče vozidla vzadu, a jsou aktivovány brzdy, aby došlo ke snížení dopadu nárazu na cestující. Na možnost poranění páteře Volvo opět myslelo při konstrukci sedadel.

Auto dá samo přednost

Součástí základní výbavy je nejnovější generace systému řízení boční stability. Tato technologie umí na základě informací z vyspělých senzorů vypočítat pravděpodobnost převrácení. Pokud je riziko vyhodnoceno jako vysoké, dojde k omezení točivého momentu motoru a k přibrzdění jednoho nebo více kol tak, aby výsledné síly působily proti tendenci k převrácení. Pokud už převrácení vozu nelze zabránit, aktivují se boční nafukovací clony. Ty se nafouknou na dostatečně dlouhou dobu po celé délce vozu, takže chrání před zraněním hlavy cestující ve všech třech řadách sedadel.

Mezi dalšími prvky bezpečnostní výbavy najdeme například systém City Safety s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou či asistent pro jízdu v kolonách.

Příští generace Volva XC90 dostane spoustu moderních vychytávek.

Další zajímavou novinkou je technologie, která znemožňuje nedání přednosti protijedoucímu vozu při odbočování vlevo. Volvo XC90 dokáže rozpoznat potenciální srážku a začne automaticky brzdit, aby předešlo kolizi nebo alespoň zmírnilo následky dopravní nehody.

Mezi podpůrné systémy patří také zdokonalený aktivní parkovací asistent, který nyní nabízí automatické zacouvání na vyhrazené parkovací místo, stejně jako zajetí a vyjetí z místa pro podélné parkování. XC90 také dokáže na velkém středovém displeji zobrazit digitální pohled „z ptačí perspektivy", který zachycuje oblast kolem vozu v rozsahu 360°.

Volvo XC90 nabídne chytrý parkovací asistent.

Součástí je i varování před křížením cesty jiným vozidlem, jehož smyslem je krýt řidiči záda při couvání ven z parkovacího místa.