Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové Volvo XC90 dostane jen čtyřválce. Nejsilnější verze nabídne až 400 koní

Praha - Automobilka Volvo prozradila další informace o nové generaci modelu XC90, tentokrát se dostalo na pohonné ústrojí. Velké SUV, k jehož uvedení dojde ještě letos, bude ve všech variantách pod kapotou ukrývat pouze čtyřválce. Nejsilnější provedení však má nabídnout výkon až 400 koní.

11.7.2014
SDÍLEJ:

Volvo Concept XC Coupé.Foto: Volvo

Tato vrcholná verze dostala označení T8 a využívá technologii, kterou výrobce nazývá "Twin Engine". Zjednodušeně řečeno jde o velice příkladnou ukázku toho, co se v automobilovém světě nazývá termínem "downsizing".

Srdcem ústrojí je totiž "pouze" dvoulitrový čtyřválec z nové řady motorů Drive-E, jemuž ještě v nízkých otáčkách pomáhá kompresor a ve vyšších turbodmychadlo. Tato jednotka pohání přední nápravu.

Hnací ústrojí Volva XC90 T8 s technologií Twin Engine.

Zadní kola pak roztáčí elektromotor s výkonem 80 koní. Díky němu bude moci XC90 T8 jezdit i v čistě elektrickém režimu, dojezd má činit přibližně 40 kilometrů.

Pro běžnou jízdu je však určen výchozí hybridní režim. V takovém případě hnací ústrojí produkuje celkový výkon až 400 koní a maximální točivý moment 640 N.m.

Volvo XC90 s technologií Twin Engine.

Volvo se přitom chlubí, že instalace složitého pohonu negativně neovlivní prostornost a praktičnost interiéru či velikost zavazadelníku. XC90 totiž bude stát na nové platformě SPA, která byla od samého počátku navržena tak, aby do ní bylo možné bez problémů začlenit technologie pro elektrifikaci.

Součástí nabídky motorů pro nové Volvo XC90 je také motor D5, což je turbodiesel přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Disponuje výkonem 225 koní a maximálním točivým momentem 470 N.m, přitom si má vystačit jen s přibližně šesti litry nafty na 100 kilometrů. Ještě úspornější je "nafťák" D4 s výkonem 190 koní, maximálním točivým momentem 400 N.m a spotřebou paliva okolo 5l/100 km.

Pohonné ústrojí Twin Engine.

Benzínové varianty jsou dvě. První je motor T6 s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který produkuje 320 koní a až 400 N.m točivého momentu. Druhou představuje motor T5 s 254 koňmi a s maximálním točivým momentem 350 Nm.

Autor: Redakce

11.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Golf
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Hyundai i20
Rome a Julie

Shakespeare se zamiloval. Kde? V Libni

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Odejde z Moravského krasu? Rys Kryštof se poohlíží po samici

Rys Kryštof možná odejde z Moravského krasu. Obávají se toho zoologové, kteří šelmu dlouhodobě sledují. „Blíží se zima, což je u rysů období říje. Samci si hledají partnerku. V Krasu ale žádná samice není. Může se ji proto vypravit hledat,“ vysvětlil zoolog z Mendelovy univerzity v Brně Martin Duľa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT