Nový Fiat Tipo jsme poprvé mohli vidět už začátkem května na autosalonu v Istanbulu, tehdy jej však výrobce představil jako Fiat Ægea. Pro trhy v Evropě ale automobilka vybrala známé označení Tipo, které používala u poměrně oblíbeného modelu vyráběného mezi lety 1988 a 1995.

Novinka chce zaujmout především pohledným designem, prostorným interiérem a moderní výbavou.

Fiat Tipo.

Fiat tvrdí, že v Tipu najde pohodlí pět dospělých cestujících. Sedadla jsou údajně navržena pro osoby 1,88 metru vysoké vpředu a 1,8 metru vysoké vzadu a prostor pro nohy má být na vrcholu dané třídy. Zavazadlový prostor má objem 520 litrů a může být zvětšen sklopením zadních dělených sedadel (60/40), což se hodí v případě převozu dlouhých předmětů.

Vůz bude k dispozici se třemi výbavovými liniemi. První stupeň nabízí 15palcová kola, manuální klimatizaci, rádio s MP3 přehrávačem a vstupy USB a AUX-in, 3,5palcovou LCD obrazovku, centrální zamykání a poměrně bohatou bezpečnostní výbavu.

Druhá linie přidává 16palcová kola, elektricky ovládaná zadní okna, kůží čalouněný volant a hlavici řadicí páky, multimediální systém s 5" dotykovou obrazovkou, palubním 3,5palcovým displejem, ovládáním audio systému na volantu a rozhraním Bluetooth, či dešťový a světelný senzor.

Fiat Tipo.

Nejvyšší stupeň výbavy zahrnuje třeba automatické svícení, 16palcová litá kola, automatickou klimatizaci, mlhová světla nebo přední loketní opěrku.

Motory Fiat nabídne čtyři, dva zážehové a dva vznětové. Benzínová čtrnáctistovka poskytuje 95 koní (70 kW) a 127 Nm, přičemž si má v průměru vystačit s 5,7 litry paliva na 100 kilometrů v kombinovaném cyklu.

Jedna-šestka pak produkuje 110 koní (81 kW) a 152 Nm, výrobce udává spotřebu 6,3 l/100 km.

Základní turbodiesel o objemu 1,3 litru dává 95 koní (70 kW) a 200 Nm, silnější šestnáctistovka nabízí 120 koní (88 kW) a 320 Nm. U slabšího nafťáku se Fiat chlubí spotřebou 3,7 l/100 km, u výkonnějšího 4,2 l/100 km.

Fiat Tipo.

Slabší turbodiesel je jako jediný spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější benzín zase jen s šestistupňovým automatem. Zbylé motory jsou kombinovány s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Výstavní premiéra je naplánována na březnový autosalon v Ženevě, pak se rozběhnou prodeje. Cena zatím nebyla oznámena, ale základní verze se jistě vejde pod 300 tisíc korun. Nové Tipo se vyrábí v Turecku.