Přestože na oficiální předvedení novinky ještě nedošlo, již nyní je Focus téměř odhalen díky maďarským kolegům, kteří hotový vůz zachytili během focení či natáčení tiskových materiálů. Fotky najdete v galerii.

Jak bude vypadat

Stejně jako mnoho konkurence v rámci kategorie, i nový Focus do určité míry dospěje. Novou masku s horizontálními lamelami doplní alespoň u vyšších výbav full-LED světlomety a chybět nebudou ani moderní LED mlhovky ve spodní části nárazníku.

Hezkým detailem je i střešní spoiler na zádi, zjevně náležící k výbavové linii ST-line. Stejně jako u dříve představené Fiesty, lze i u Focusu počítat s rozdělením na různá provedení. Vedle sportovně laděné ST-line se tak můžeme těšit na luxusní verzi Vignale, ale velice pravděpodobně také na „SUV variantu“ Active.

Uvnitř jednodušší, ale prostornější

Interiér nového vozu zatím pořádně odhalen nebyl, ale docela oprávněně se proslýchá, že se oproti odcházející generaci sníží počet fyzických tlačítek a více funkcí se nastěhuje do dotykového displeje. Ten bude velký, širokoúhlý, a trčící z palubní desky, čímž se dostane blíže zornému poli řidiče.

V otázce praktičnosti si Focus polepší zejména díky rozvoru delšímu asi o 50 mm, umožňujícímu více místa pro pasažéry. Na druhou stranu však díky nové platformě Ford přibližně 50 kilo zhubne, což je důsledek použití jiné kombinace materiálů v konstrukci.

Vedle standardního pětidveřového hatchbacku se samozřejmě objeví i praktičtější varianta kombi.

Testovaný na Nürburgringu

Právě kombík, pravděpodobně v ostré verzi ST, byl poměrně nedávno spatřen dokonce na legendárním německém okruhu Nürburgring. Zde se však testují i běžné verze, což značí, že chce Ford vtisknout Focusu o něco říznější jízdní vlastnosti, než má současná generace.

Konkrétně by měl podvozek zůstat komfortní, ale díky tuhé karoserii a nižšímu těžišti bude prý vůz o něco obratnější. Jinak nastavené má být řízení, ale dočkáme se údajně tužšího uložení zadní nápravy.

Tříválec EcoBoost v hlavní roli

Zatím žádný zdroj nenasvědčuje tomu, že bychom se měli u běžných Focusů mimo verzi ST dočkat čtyřválcových benzínových motorů. Hlavní roli v nabídce totiž sehraje známý a cenami ověnčený tříválec 1.0 EcoBoost, dodávaný ve výkonových variacích od 99 do 140 koní (od 73 do 103 kW). I když se spekuluje i o základní, nepřeplňované variantě, jejíž výkon je skromných 85 koní (63 kW)

Za dieselové motory se v nabídce objeví hlavně čtyřválec o objemu 1,5 litru, případně i výkonnější dvoulitr.

Mnoho lidí se pochopitelně ptá po RS verzi. Ta je samozřejmě v plánu, ovšem ne úplně v dohledné době. Nejostřejšího provedení se podle některých zdrojů dočkáme v roce 2020 a pod kapotou nalezneme opět čtyřválec 2.3 EcoBoost, ovšem s elektrickou výpomocí v podobě okruhu o napětí 48 V a přidruženého startér-generátoru.

Postupem času Ford ale nabídne i nějakou tu elektřinu. Stejně jako mnoho dalších značek je i Ford k vývoji a prodeji elektrifikovaných vozidel zavázán a platforma Focusu je koneckonců od začátku navrhována pro zástavbu hybridního ústrojí a baterií. Bližší informace ovšem zatím neznáme.

Stejně tak nevíme, kdy přesně bude nový Focus odhalen. Bude to ale brzy, možná ještě v březnu, případně v dubnu.