Land Rover je v nelehké situaci. Na jednu stranu musí při vývoji nové generace počítat s přísnějšími bezpečnostními požadavky a emisními limity, na druhou stranu si nemůže dovolit zahodit dědictví a pověst ikonického off-roadu. A také samozřejmě musí myslet na prodeje.

Nový Defender by měl oslovit širší skupinu potenciálních kupců než je tomu u současného nekompromisního teréňáku.

"Spousta lidí miluje charakter aktuálního Defenderu, ale nikdy by si ho nekoupili," řekl serveru Automotive News šéfdesignér Land Roveru Gerry McGovern. Automobilka by přitom ráda prodávala 100 tisíc nových Defenderů ročně místo současných 10 tisíc.

Koncept Land Rover DC100.

I proto nový Defender trochu vyměkne, nabídne více pohodlí, modernější technologie a vstřícnější jízdní projev. Prostě se přiblíží moderním SUV určeným pro každodenní používání.

McGovern v souvislosti se spojením tradice a zmíněné modernosti zmiňuje americký Jeep. U něj by se prý Land Rover při vývoji mohl inspirovat.

Vzhled zatím zůstává tajemstvím. Mnoho nenapoví ani design konceptů DC100 z roku 2011 (na fotografii), novinka prý z nich nebude vycházet. "Až auto ukážeme, lidé okamžitě poznají, že je to Defender. Moderní Defender," tvrdí McGovern.

Příští "Defík" dorazí zřejmě v pěti karosářských verzích a v nabídce Land Roveru doplní modelové řady Range Rover a Discovery. Z nich má být i nadále nejdrsnější a nejvhodnější pro "špinavou práci".