Studie totiž vypadá velice reálně, jako by až na několik drobností byla připravena k výrobě. Její vzhled odpovídá současnému designovému jazyku značky a přitom v sobě nezapírá tvary aktuální generace. I použitá motorizace odpovídá trendu současnosti, pod kapotou je totiž benzínový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost o objemu 1,5 litru.

To interiér se blíží spíše designové studii, produkční verze takto odvážná, především co se tvaru sedadel týče, jistě nebude. Tradičněji bude zřejmě pojata i přístrojová deska, která u konceptu postrádá klasické analogové "budíky". Výrazně také ubylo tlačítek a ovladačů.

Ford si dal kromě vzhledu záležet také na demonstraci svých nejmodernějších technologií. Například systém Ford SYNC zprostředkuje posádce vozu bezdrátový přístup k internetu a cestujícím ve druhé řadě nabízí dokovací stanici pro tablet. Přináší ale i dvě nové zdravotní funkce. Sedadlo s monitorováním srdečního tepu řidiče zaznamenává puls a shromažďuje tak údaje o srdeční aktivitě, které by jinak bylo nutné snímat ve zdravotnických zařízeních. V případě neobvyklé aktivity může systém na dálku informovat lékařské pracoviště nebo uvést bezpečnostní systémy vozu do pohotovosti. Dokáže také monitorovat hladinu cukru v krvi a upozorní rodiče, pokud se u dítěte spícího na zadním sedadle dostaví hypoglykémie.

V silničním provozu se může hodit technologie vzájemné komunikace mezi automobily, jež umožňuje například obdržet včasné varování před automobilem jedoucím na dálnici v protisměru nebo upozornit na vozidlo stojící za zatáčkou. Komu dělá problém parkování, bude se těšit na zdokonaleného parkovacího asistenta. Uvidíme, kolik z těchto technologií se dostane i do produkční verze nového S-MAXe.

Koncept automobilka samozřejmě přiveze na blížící se autosalon ve Frankfurtu.