Stejně jako další velká SUV koncernu, konkrétně Audi Q7, Porsche Cayenne a Lamborghini Urus, stojí i Touareg na platformě MLB Evo. Oproti předešlé generaci pak je novinka o 77 mm delší (při celkové délce 4878 mm), 44 mm širší (1984 mm), ale střecha sedí o 7 mm níže (výška činí 1702 mm). Hmotnost oproti předchůdci spadla až o 106 kilogramů, což má na svědomí kombinace hliníku a vysokopevnostní oceli v karoserii.

Více místa a výjimečné světlomety

Díky větším rozměrům prý vzrostl prostor pro cestující, ale zároveň i místo v kufru. Z původních 697 litrů minulé generace je rázem úctyhodných 810 litrů. Už základní provedení obují kola o rozměru 18 palců, ale vybrat půjde dokonce i jedenadvacítky.

Po stránce vzhledu se Touareg do jisté míry připodobnil vlajkovému modelu Arteon. Odsud známe třeba přední masku, ve které přechází mříž chladiče rovnou do světlometů, nebo nápis Touareg rozprostřený přes záď se štíhlými světly.

Kompletní osvětlení mají samozřejmě na starost LED diody a zejména přední světla jsou opravdu parádní záležitost. Na každý adaptivní světlomet připadá celkem 128 diod, které umí auto separátně rozsvěcet a zhasínat v závislosti na podmínkách. Krom toho se světla různě chovají v různých jízdních režimech. Například při jízdě v terénu svítí široce a přímo před sebe, na dálnici potom úzkým kuželem do dáli.

Dva displeje a komfort pro každého

Interiér, potažmo jeho přední část, je především rájem dvou obřích displejů. Dvanáctipalcový displej přístrojové desky, nahrazující analogové budíky, známe již z dřívějška. Úplnou novinkou je ale nový dotykový displej infotainmentu, jehož úhlopříčka činí pozoruhodných 15 palců. Přes něj se navíc ovládá spousta funkcí, neboť fyzických tlačítek v interiéru razantně ubylo.

Co naopak ve velkém přibývalo, to jsou prvky výbavy. Touareg může disponovat třeba masážními sedadly s vyhříváním a ventilací, čtyřzónovou klimatizací, největší prosklenou střechou v rámci značky nebo výkonným audiosystémem Dynaudio se čtrnácti reproduktory. Z jízdních prvků je tu například adaptivní vzduchový podvozek, zatáčení všech čtyř kol, aktivní stabilizátory nebo celý zástup asistenčních bezpečnostních systémů.

Osmiválec zůstává

Už v základním provedení Touaregu dostanete pod kapotu šestiválec. Je jím třílitrový diesel o výkonu 231 koní (170 kW), ale připlatit můžete i za výkonnější verzi o výkonu 286 koní (210 kW). Nabídka bude za pár měsíců rozšířena také o benzínový šestiválec – tentokrát o výkonu 340 koní (250 kW).

Vrcholnou jednotkou v nabídce Touaregu je ale opět diesel, tentokrát osmiválcový. Čtyřlitr sdílený s Audi SQ7 přijde s výkonem 421 koní (310 kW) a s točivým momentem plných 900 Nm. Všechny zmiňované motory se standardně pojí s osmistupňovou automatickou převodovkou a s pohonem všech kol, schopným aktivně rozdělovat točivý moment mezi nápravy.

Pochopitelně se mluví také o budoucím plug-in hybridu. Ten spojí pravděpodobně čtyřválcový motor s elektromotorem, ačkoliv bližší detaily zatím nejsou jasné.

Cena nového Touaregu na českém trhu zůstane přibližně podobná, jako u předcházející generace. Lze tedy počítat se základní částkou kolem 1,5 milionu korun. Český ceník bude představen v průběhu příštího měsíce.