Někomu by možná nepřišlo, že současná generace Fiatu Punto se prodává už od roku 2005, přičemž je stále nabízená na řadě trhu včetně České republiky. V nárazových testech při uvedení na trh Punto tehdy obdrželo jako jedno z prvních aut ve své kategorii všech pět hvězdiček.
Doba se ovšem mění, stejně tak jako požadavky na bezpečnost vozů a samotné bodování současných „crash testů“. Výsledkem pak je, že dvanáctileté Punto, které si můžete stále koupit jako nové auto, nyní v nárazových zkouškách nedosáhlo ani na jedinou hvězdu v hodnocení.

Punto je tak jediným autem, které v současnosti odešlo s takto nelichotivým výsledkem. Nárazové testy Fiatu pak samozřejmě ukázují razantní vývoj, jak se na bezpečnost vozů hledělo v roce 2005 a jak je tomu dnes. S podobnými výsledky by zřejmě odešly i další takto staré vozy. A přestože Punto prošlo za ty roky dvojicí faceliftů, jen málokterá jiná značka dnes nabízí technicky takto zastaralé auto.
Přesněji Fiat v kategoriích nehod dosáhl jen na průměrné výsledky, kdy byla ochrana posádky vepředu zajištěna jen na 51 procent, ochrana dětí vzadu na 43 procent a bezpečnost chodců byla stanovena na 52 procent.

Hřebíkem do rakve byla ale nakonec úplná absence jakýchkoliv moderních bezpečnostních systémů a asistentů, které by nehodu mohly odvrátit či zmírnit její následky. A právě bezpečnostní systémy dnes v hodnocení nárazových testů hrají velkou roli.
Dobrou zprávou ale je, že Fiat už na příští rok plánuje zcela novou generaci. A ta již určitě dosáhne v nárazových testech na mnohem lepší skóre.