Úprava tedy zahrnuje zvýšení výkonu. Plug-in hybridní pohonné ústrojí, které tvoří dvakrát přeplňovaný benzinový čtyřválec a elektromotor, po optimalizaci nabídne 421 koní (310 kW) a 680 Nm. Standardní verze má 407 koňských sil a maximum točivého momentu 640 Nm.

Zlepšila se - byť prakticky neznatelně - také akcelerace, SUV s modrým štítkem na víku zavazadelníku zrychlí z klidu na stovku za 5,5 sekundy, tedy o desetinu rychleji než běžné provedení.

Volvo XC90 T8 Twin Engine Polestar.

Papírová spotřeba přitom zůstala stejná: 2,1 l/100 km v kombinovaném cyklu. Tento údaj je však samozřejmě potřeba brát s rezervou, platí totiž jen v případě ujetí 100 km s využitím plně nabitých baterií. Čistě na elektřinu vůz zvládne asi 43 kilometrů.

Balíček Polestar však kromě zvýšení výkonu zahrnuje také další úpravy, například zlepšuje odezvu na plyn a mění i chování automatické převodovky. Novinkou je zejména funkce "podržení" aktuálního převodového stupně v zatáčce.

Volvo XC90 T8 Twin Engine Polestar.

To má zamezit nečekanému přeřazení, které by mohlo negativně ovlivnit jistotu auta v oblouku. Systém funguje na základě dat o bočním přetížení - podle nich řídicí jednotka pozná, že auto zrovna projíždí zatáčku.

Volvo také zdůrazňuje, že optimalizace Polestar nemá vliv na servisní intervaly a záruku. Vše platí stejně jako u běžného modelu.