"Z našich údajů vyplynulo, že cizí značky aut u nás zdomácňují jen pomalu, a to i v regionech, kde představují velmi významné zaměstnavatele. Češi jsou velmi konzervativní a oblíbenost značky Škoda se mění jen obtížně," uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Prodeje ojetin značky Huyndai v Ostravě, tedy v blízkosti nošovického závodu, jsou pod průměrem zbytku republiky. Hyundai má mezi prodávanými ojetinami podíl 2,7 procenta, zatímco celorepublikový průměr je 3,1 procenta.

Značky Citroën a Peugeot na Kolínsku, kde stojí závod automobilky TPCA, mají podíl 2,5 procentního bodu nad průměrem za celou ČR, který se pro každou značku pohybuje mezi pěti a šesti procenty. Prodeje ojetých vozů Toyota jsou na Kolínsku naopak mírně pod celorepublikovým průměrem.

Nejprodávanější značkou v síti AAA byla loni Škoda s prodejem 14 556 aut, následuje Ford s 5 280 prodanými vozy a Volkswagen s odbytem 4 249 aut.