Celohliníkový zážehový tříválec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s přímým vstřikováním benzinu a variabilním časováním ventilů Opel vyvinul ve vývojovém centru v německém Rüsselsheimu. Obě jeho varianty nabídnou shodný točivý moment dosahující hodnoty 166 N.m od 1800 ot/min a jsou standardně spřaženy s novou, jen 37 kilogramů vážící, šestistupňovou manuální převodovkou. Výrobce udává normovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Nový zážehový tříválec od Opelu: 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo.

Šestiotvorové injektory systému přímého vstřikování benzinu jsou umístěny centrálně v ose válců, aby bylo zaručeno účinné spalování. Variabilní časování nasávacích a výfukových ventilů, zařízené pootáčením vačkových hřídelů, optimalizuje výměnu plynů. Ke snížení spotřeby paliva přispívá i dvojstupňové olejové čerpadlo a vypínatelné vodní čerpadlo, které zkracuje čas náběhu studeného motoru na provozní teplotu.

Opel tvrdí, že nový tříválec vyvíjel s cílem, aby se svou kultivovaností vyrovnal čtyřválcům. Blok motoru z hliníkového odlitku je konstruovaný tak, aby snižoval hluk jednotky a současně byla nízká i jeho hmotnost. Vysokotlaké vedení paliva a injektory jsou strukturálně izolovány od hlavy válců proto, aby se minimalizoval přenos pulzací. Palivové čerpadlo i potrubí mají akustické kryty. Dalším prvkem, který přispívá ke kultuře běhu, je řetězem poháněný vyvažovací hřídel umístěný v olejové vaně motoru. Vyvažovací hřídel se otáčí stejnými otáčkami jako klikový hřídel, točí se ale opačným směrem. Další konstrukční opatření ke snížení hlučnosti zahrnují například akusticky optimalizovaná víka hlavy válců a předního čela bloku motoru, nasávací potrubí a uložení vačkových hřídelí, izolaci klikového hřídele litinovými vložkami hlavních ložisek, pohon vačkových hřídelí řetězem a turbodmychadlo s nízkou úrovní syčivého zvuku a ocelovou olejovou vanu.

Nový zážehový tříválec od Opelu: 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo.

Litrový tříválec s novou šestistupňovou manuální převodovkou doplňuje v modelové řadě dosavadní čtyřválcové zážehové motory s atmosférickým plněním a kombinované s pětistupňovou manuální převodovkou. Jeho výroba se rozběhne v létě.

Nejen motor, Adam dostane i nové barvy

V nejbližších týdnech Opel rozšíří paletu dvoubarevných verzí, v průběhu několika měsíců přibydou další barvy. Výrazně se tak rozšíří možnosti individualizace vzhledu městského vozítka. Platí to i pro interiér, který nyní zahrnuje tři nové potahové látky sedadel, pět nových dekorů interiéru, dvě nové barvy interiéru, dvě nové barvy vnitřního zpětného zrcátka a tři nové dekorační polepy krytů vnějších zpětných zrcátek. Na ženevském autosalonu budou představeny další nové barvy karoserie a čalounění interiéru kabiny.