"Existuje však mnoho faktorů, které nelze ovlivnit," upozornil Neumann. Oficiálním cílem firmy proto nadále zůstává vrátit se k zisku v roce 2016, píše WSJD.

Neumann poukázal například na nejistotu ohledně ruského trhu, která je důsledkem ukrajinské krize. "Obavám se, že automobilový trh v Rusku v letošním roce nevykáže žádný růst," prohlásil.

Neumannovým dlouhodobým cílem zůstává učinit z Opelu dvojku na evropském trhu s osobními automobily. V loňském roce byl Opel třetí nejprodávanější značkou v Evropě po německém Volkswagenu a americkém Fordu. Podíl Opelu na evropském trhu loni poprvé za 15 let stoupl a Neumann počítá s jeho nárůstem také letos.

Opel podle WSJD vloni díky úsporným opatřením snížil ztrátu o zhruba 60 procent na přibližně 800 milionů dolarů (16 miliard Kč). Podle studie německého Centra pro automobilový výzkum (CAR) se loni ztráta Opelu připadající na jeden prodaný automobil snížila na 607 eur (asi 17 000 Kč) z předloňských 1341 eur.

Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Ta v minulosti uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ale rozhodla restrukturalizovat firmu vlastními silami. Ústředí Opelu v Rüsselsheimu letos navštívila nová generální ředitelka GM Mary Barraová. Slíbila, že bude do německé divize nadále investovat.