Ruský automobilový trh těžce zasáhl pokles ruské ekonomiky, za kterým stojí nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. GM se proto v březnu rozhodla stáhnout značku Opel z ruského trhu a ukončit výrobu ve své petrohradské továrně.

Opel původně plánoval, že v Rusku letos prodá více než 80 000 vozů. V prvním pololetí se však jeho prodej na ruském trhu propadl téměř o tři čtvrtiny na zhruba 9000 vozů, napsala agentura Reuters.

Omezení výroby se bude týkat továren v německých městech Eisenach a Rüsselsheim. Automobilka kvůli němu na určitou dobu požádá o státní podporu v rámci programu "Kurzarbeit", kterým se vláda snaží přimět firmy, aby nahrazovaly propouštění zaměstnanců pouhým zkracováním jejich pracovní doby. V Eisenachu by se tato žádost měla týkat zhruba 25 pracovních dnů a v Rüsselsheimu 15 pracovních dnů.

Koncern General Motors se však z Ruska úplně nestáhl. Nabízí tam luxusní automobily značky Cadillac a také několik modelů s logem Chevroletu.