Překvapivé je, že moderní koncept není narozdíl od původní Monzy klasickým kupé. Jde spíše o stylový kombík, o vůz typu shooting brake s prostorem pro zavazadla o objemu 500 litrů.

Vzhled studie podle Opelu představuje vývoj aktuálního designu značky, který by v budoucnu měl být "spíše atletický než svalnatý". Proto Monza dostala nízký postoj v kombinaci se splývajícími liniemi, pro Opel typické hrany kapoty jsou výrazněji trojrozměrné a dominantnější, chromovaná lišta masky s logem značky Opel se na koncích lomí nahoru. Dvě charakteristické čepele v nárazníku pod předními reflektory dodávají vozu sportovní švih.

Nejvýraznějším designovým prvkem jsou ale obrovské, vzhůru výklopné křídlové dveře, které umožňují přístup i na zadní sedadla. I ta však dokazují, že Monza představuje opravdu především stylistické cvičení. Uvnitř pak zaujme například rozměrná obrazovka s 3D grafikou. 

Koncept spoléhá na elektromotor, dobíjení baterií má na starosti litrový přeplňovaný tříválec, který v případě Monzy spaluje zemní plyn. V produkčních modelech však konzumuje benzín.

Opel Monza Concept bude mít světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.