Za firmu, která patří americké skupině General Motors, to časopisu Auto Bild řekl šéf Opelu Karl-Thomas Neumann. Podle něj loni firma své ztráty výrazně snížila.

GM už dříve stanovila pro svou evropskou divizi, která se skládá z Opelu a britského Vauxhallu, cíl vrátit se do zisku v roce 2016. "Měli jsme loni jedno čtvrtletí, kdy jsme se takřka ocitli v kladných číslech. Celkově se nám v prvních třech čtvrtletích podařilo ztráty podstatně snížit," uvedl Neumann.

Provozní ztráta Opelu činila ve třetím čtvrtletí así 200 milionů eur (5,4 miliardy Kč) po výpadku 400 milionů eur o rok dříve. Ve druhém čtvrtletí se přitom ztráta snížila takřka na nulu.

Podle předbežných údajů loni Opel (a britská značka Vauxhall) v Evropě prodal více než 1,1 milionu aut, což je ve srovnání s předchozím rokem nárůst 3,3 procenta. Vzrostl i podíl automobilky na evropském trhu, v současnosti se pohybuje okolo 5,8 procenta. Cílem firmy je stát se do roku 2022 druhým největším automobilovým výrobcem v Evropě.

Dorazí Astra jako kombík, možná uvidíme novou Insignii

I proto v příštích letech plánuje řadu novinek. Začalo to loni uvedením nové generace hatchbacku Astra.

Test nového Opelu Astra najdete zde.

Té se zatím daří velice dobře, Opel zaregistroval už více než 80 tisíc objednávek. Letos automobilka začne prodávat také praktičtější verzi kombi s přídomkem Sports Tourer, která dorazí na jaře. Jiné novinky dosud Opel nepotvrdil, ale předpokládá se příjezd modernizovaných modelů Zafira a Mokka a na podzim by mohla být představena nová Insignia.

Mluví se také o sportovním kupé Opel GT, které by konkurovalo například Audi TT. Jeho studii bychom mohli spatřit už v březnu na autosalonu v Ženevě. Výroba však začne až v roce 2017. V příštích měsících můžeme počítat i se sportovní verzí Astry OPC.

Dále pak Opel plánuje druhou vlajkovou loď (k Insignii) v podobě velkého sportovně laděného SUV, které pracovně označuje XUV. Má se od konce dekády vyrábět v Rüsselsheimu. Chce nabídnout i elektromobil, který by nahradil model Ampera. Ten mít pokračování nebude. A bude i nástupce malého MPV Merivy.

Celkově prý máme mezi lety 2016 a 2020 očekávat 29 nových aut.