Vůz je přímo odvozený od závodního speciálu. Byl vyvinut na takzvané Severní smyčce (Nordschleife) slavného okruhu Nürburgring a pohání jej dvoulitrový čtyřválec s výkonem přes 300 koňských sil. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů je nejvýkonnějším čtyřválcem, jaký kdy Opel vyrobil. Spřažen je s šestistupňovou manuální převodovkou, součástí výbavy je také samosvorný diferenciál.

Opel Astra OPC Extreme.

Opel se chlubí, že "extrémní verze" je díky použití komponentů z uhlíkových vláken o 100 kilogramů lehčí než sériová Astra OPC. Z karbonu je vyrobeno zadní přítlačné křídlo, difuzor v zadním nárazníku, přední spojler, kapota motoru, vzpěra mezi hornými úchyty tlumičů pérování, kryt motoru, disky kol i střecha kabiny. Například disky kol z karbonu jsou o 20 kilogramů lehčí než stejné disky z hliníkové slitiny a třeba střecha váží jen 2,6 kilogramu (proti 9,3 kilogramům, které váží střecha z ocelového plechu). 

Opel Astra OPC Extreme.

Astra OPC Extreme dostala brzdy Brembo s ventilovanými kotouči o průměru 370 milimetrů se šestipístkovými třmeny na přední nápravě, převzaté ze závodního speciálu. Pneumatiky rozměru 245/35 R 19 pak byly vyvinuty speciálně pro tento vůz. Kromě toho lze nastavovat i pružiny a tlumiče pérování – stejně jako u závodních speciálů.

Soutěžní charakter odráží i interiér. V kabině chybějí zadní sedadla a naopak přibyla ochranná klec. Nechybí skořepinová sedadla Recaro se šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth a sportovní volant vyztužený uhlíkovými vlákny se semišovým potahem.

Opel Astra OPC Extreme.

Opel slibuje, že pokud budou reakce veřejnosti na studii pozitivní, vyrobí alespoň malou sérii.