Vítězem výběrového řízení pro úsek Šternov - Psáře ředitelství vyhlásilo společnost Eurovia CS, která zde dálnici opraví za 523 milionů korun, což představuje necelých 64 procent odhadované ceny. Úsek Loket - Hořice opraví sdružení společností Colas CZ a Porr, které zvítězilo s nabídkou 625 milionů korun, uvedl Jan Studecký z tiskového oddělení ŘSD. Colas a Porr zvítězily rovněž v soutěži na opravu dálnice mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou.

ŘSD má v současnosti podepsané smlouvy na modernizaci dálnice mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a právě mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Poslední částí dálnice, kterou ředitelství chystalo v rámci první etapy oprav, je úsek Velká Bíteš - Devět Křížů, kde se proti výsledkům veřejné soutěže k antimonopolnímu úřadu odvolala společnost Eurovia.

"Stavební práce se zahájí, ale uvidí se, jak bude vypadat harmonogram výstavby," uvedla k uzavření dalších dvou tendrů Vápeníková. Hladký průběh soutěží je vzhledem k dosavadní praxi, kdy se u velkých stavebních projektů neúspěšní uchazeči zpravidla odvolávají, velice překvapivý. Ředitelství proto vypsalo tendry na víc úseků, než chtělo v letošním roce reálně začít opravovat. S výstavbou se v letošním roce nepočítalo například u úseku Velká Bíteš - Devět Křížů. Odvolání Eurovie tak není podle ŘSD zásadní komplikací.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.