Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kupujete ojetinu? Ford Escort je levný, ale není bezpečný

Escort má léta největší slávy už za sebou. Přesto je oněj stále velký zájem. Patří mezi nejlevnější ojetiny a přitom často nabízí bohatou výbavu běžnou udražšíchaut.

4.5.2009
SDÍLEJ:

Ford EscortFoto: Archív Deník

V minulosti byl v tuzemsku Ford Escort velmi populární. Díky tomu je nyní k mání velké množství ojetých vozů této značky. Nabídka převyšuje poptávku, což tlačí ceny dolů, a tak můžete za nevelký obnos pořídit zachovalý vůz. Automobil vyrobený po modernizaci v roce 1995 pořídíte i za 20 000 korun.

Krátké seznámení

Escort poslední generace vstoupil na trh v roce 1990 v provedení tří – a pětidveřový liftback, čtyřdveřový sedan, kombi a kabriolet. Hned následující rok vůz prodělal úpravu vzhledu. Další facelift, a tentokrát i modernizace, se odehrála v roce 1995. Kromě jiného výrobce zlepšil i jízdní vlastnosti, ty ale ani tak nepatří k nejlepším.

Od roku 1998 se vyráběl pouze pětidveřový liftback a praktické kombi. Escort se v té době udržel v nabídce díky přetrvávajícímu zájmu, který zajistila zajímavá cena a dobrá výbava.

Jeho výrobu automobilka definitivně ukončila až v roce 2000. Nárazovým testem společnosti Euro NCAP prošel Escort v roce 1999 se ziskem pouhých dvou hvězdiček z pěti možných. Ochrana posádky při nárazu tedy není dobrá.

Co můžete čekat

Benzinové motory Escortu mají dlouhou životnost, což však neplatí u dieselů. Ty se vyznačují velkým výskytem vážných poruch a jsou hlučné. Často jim praská těsnění pod hlavou válců i samotná hlava, trhají se také rozvodové řemeny. Výsledkem je vážné poškození motoru a nákladná oprava.

Ideál představuje benzinový motor 1.6 16V/66 kW. Je svižný a kultivovaný. Pozor si dejte na vůle v podvozku: vytlučené čepy, vytlačené silentbloky. Ty mohou mít za následek vibrace volantu (silentbloky na stabilizátoru) i „plavání“ vozu v zatáčkách (silentbloky na zadní nápravě). Často jsou zvlněné brzdové kotouče, opotřebené klíčky a zámky.

Uvolňuje se zadní brzdové obložení, koroduje výfuk i karoserie (hlavně lemy zadních blatníků). Pozornost věnujte i úniku motorového oleje a potížím s volnoběžným ventilem u benzinových verzí (kolísání otáček).

MILAN JIROUŠ
časopis Svět motorů

4.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Renault Fluence
Toyota Avensis
Kia Cee´d
Předseda Strany zelených Matěj Stropnický.
5

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předvolební debata Deníku: (zleva) Vít Rakušan, Markéta Pekarová-Adamová, Ivan Bartoš
12 51

VIDEO: Neváhali ani vteřinu. Politici měli ohledně vlády s Babišem jasný názor

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si minisytryně Katla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

VIDEO: Okamura nabídl pomoc Šlechtové. Vysloužil si polibek

Čtvrteční superdebata Deníku se nenesla jen ve vážném duchu. Do koalice by strany přítomných deseti zástupců nešly, ale lidsky se prý mají rádi.

Mladí se derou vpřed. Nový Zéland bude mít zřejmě nejmladší premiérku

Nový Zéland bude mít zřejmě nejmladší premiérku ve své historii. Po koaličních jednáních, která se táhnou již téměř měsíc, se vítězné strany voleb konečně dohodly. 37letá Jacinda Ardenová, v pořadí třetí a nejmladší žena ve vedení ostrovní země, dnes oznámila, že bude sestavovat vládu. Mladí lidé, kteří nedosáhli 40 let se ve vrcholové politice objevují čím dál častěji.

Video veřejného znásilnění z Konga kolovalo na sítích. Bojuje se ženskými těly

Sedmiminutové video, ukazující nahou ženu, která je znásilněna, zmlácena a nakonec sťata před plným náměstím v jednom z měst v Demokratické republice Kongo (DRK) kolovalo na sociálních sítích několik měsíců, než bylo oficiálně staženo na apel televize France 24. Jak píše server CNN, tato znásilnění zapadají do širšího příběhu, který se datuje do 19. století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení