Bez rezervy už v úterý mohli na silnice vyrazit majitelé většiny novějších aut. Účinnost nabyla nová vyhláška ministerstva dopravy, kvůli které stačí vozit jen sadu na opravu pneumatik.

Jenomže provozovatelé pneuservisů upozorňují, aby se lidé příliš neradovali, že mají v autě o něco více místa. Podle nich by měli rezervu vozit stále.

„Když řidič píchne z boku, tak mu žádná montážní sada nepomůže. Stejně tak při píchnutí na dálnici, kdy je guma roztrhaná. Kdo to vymyslel, tak neví, jak pneumatika vypadá,“ povzdychl si Jaroslav Hron z kaplického pneuservisu v ulici Omlenická. „V letním období hodně odchází ventily. Ty to nezalepí vůbec.“

Hron také zmínil, že rezerva v autě tvoří deformační zónu, což je jeden z dalších důvodů, proč by v něm měla raději zůstat. „Je to stlačený vzduch, který tlumí ránu. V každém případě stoprocentně doporučuji vozit rezervu, ať je jakákoliv. Klidně i sjetá. Hlavně, aby se s ní dalo dojet,“ řekl Hron.

Právě z důvodu deformační zóny musí ze zákona rezervu stále vozit auta s motorem vzadu. Majitelé starých škodovek ji tedy v garáži nechat nemohou. Kolem aut, která rezervu mít nemusí, či naopak musí, je však mírný chaos. Záleží totiž na souhlasu výrobce. Seznam, který by vše stanovil, by se měl objevit na internetových stránkách ministerstva dopravy. Nebudou mít ale stejný chaos i policisté při silniční kontrole?

„Pokud bude mít řidič prostředky pro demontážní opravu, rezervu či nějaký smluvní vztah na asistenční službu, bude všechno v pořádku,“ řekl Stanislav Marchal z českokrumlovského Dopravního inspektorátu.

Zároveň zmínil, že se policisté snaží zaměřovat spíše na závažnější přestupky. „Vjíždění do protisměru, překračování povolené rychlosti a tak dále,“ řekl Marchal. Pokud ale policista vyzve šoféra ke kontrole povinné výbavy, bude tak muset samozřejmě učinit.