Informace získal britský magazín Autocar.

Škoda Auto si uložila ambiciózní úkol. Do roku 2018 chce ročně prodávat 1,5 milionu vozů. Aby se jí to povedlo, musí samozřejmě přicházet s novinkami. Už dříve automobilka slíbila nový, případně modernizovaný model každých šest měsíců. 

Nejprve nás čeká premiéra nové Fabie, která kromě dravějšího vzhledu slibuje na daný segment mimořádně prostorný interiér. Podrobnosti k malému vozu, jehož premiéra je naplánována na říjnový autosalon v Paříži, najdete zde. Kombík se zavazadlovým prostorem o objemu 520 litrů (současné provedení má 505 litrů) by měl do prodeje dorazit tři měsíce po hatchbacku.

Skica nové Škody Fabia.

Příští rok přijede nový Superb, stejně jako ten současný ve dvou karosářských verzích: jako liftback (bez dveří TwinDoor) i jako kombi. Postaven bude na modulární platformě MQB a i když si zachová délku aktuální generace, dostane větší rozvor a má být širší. I díky tomu naroste vnitřní prostor.

Větší bude jak místo pro cestující na zadních sedadlech, tak zavazadelník. Vzhledově by vůz měl vycházet z designové studie VisionC, takže můžeme očekávat siluetu připomínající kupé.

Koncept Škoda VisionC.

Počítat se jistě dá s verzí s pohonem všech kol a s vyřazením šestiválcového motoru z nabídky. Nejsilnější jednotku totiž bude představovat 280koňový přeplňovaný čtyřválec s dvoulitrovým objemem. Mluví se také o adaptivním podvozku. Ten dosud žádná škodovka neměla.

Na rok 2016 Škoda chystá velké SUV. Jeho výroba sice ještě nebyla posvěcena nejvyšším vedením koncernu Volkswagen, ale podle zdrojů Autocaru je to tutovka. V základu bude vůz, který by se mohl jmenovat Snowman, pětimístný, za příplatek mohou zákazníci zvolit variantu se třetí řadou sedadel ukrytou v podlaze zavazadlového prostoru.

Koncept Volkswagen Crossblue má podle některých zdrojů naznačovat vzhled velké terénní škodovky.

Také SUV zřejmě využije koncernovou architekturu MQB a k dispozici bude s pohonem přední nápravy i všech kol. Zajímavé je, že verze 4x4 má disponovat i off-roadovými schopnostmi. Základní jednotkou by měla být přeplňovaná čtrnáctistovka.

Cenově novinka bude soupeřit s konkurenty typu Hyundai Santa Fe (u nás stojí 913 990 korun).

Snowman ale nemusí být jediným novým "esúvéčkem". Vedení automobilky prý přemýšlí také o sportovněji střiženém, stylovém crossoveru ve stylu levnější alternativy BMW X4 či Range Roveru Evoque. Zavrhnut byl menší model typu Nissan Juke. Prodával by se prý jen v Evropě, kdežto na důležitém čínském trhu by neměl šanci uspět.

Stopku zatím mají i specificky zaměřené vozy jako sporťáky nebo klasická kupé. Automobilka se totiž chce do roku 2018 soustředit pouze na významné segmenty.