"Ve třetím čtvrtletí u nás již jezdí skoro šest tisíc CNG vozidel. Od loňského podzimu také přibylo 48 CNG městských a linkových autobusů," uvedl předseda představenstva NGVA Zdeněk Prokopec. Od začátku roku se podle něj počet vozů na CNG na českých silnicích zvýšil o 16 procent.

K většímu využívání CNG v dopravě motivuje řidiče zejména možnost úspory nákladů na palivu. Jeden krychlový metr CNG, který energeticky odpovídá litru benzinu, stojí okolo 18 korun, zatímco ceny benzinu a nafty jsou dvojnásobné.

Problémem CNG je ale nedostatečně rozšířená síť veřejných plnicích stanic. Motoristům jich je k dispozici v celém Česku zatím jen 48. Plynárenské společnosti se snaží počet čerpacích stanic rozšířit, do roku 2020 jich chtějí uvést do provozu zhruba 200.

Mnohem víc než CNG je rozšířeno využívání LPG. Zkapalněný ropný plyn, který je rovněž výrazně levnější než benzin a nafta, využívá v tuzemsku přes 200.000 vozidel. LPG má výhodu i ve větší dostupnosti, v zemi ho nabízí přes 800 veřejných čerpacích stanic.