Premiérovou Velkou cenu Koreje vozů formule 1 vyhrál v deštivém počasí Fernando Alonso s ferrari a dva závody před koncem šampionátu se posunul s náskokem 11 bodů do čela průběžného pořadí. Druhý na novém okruhu Jon-kam skončil Lewis Hamilton s mclarenem, třetí byl Alonsův stájový kolega Felipe Massa. Závod nedokončil ani jeden z pilotů stáje Red Bull, která opanovala sobotní kvalifikaci: dlouho vedoucí Sebastian Vettel doplatil na poruchu motoru, dosavadní lídr MS Mark Webber havaroval.

Alonso triumfoval potřetí z posledních čtyř závodů, celkem už v kariéře zvítězil šestadvacetkrát. "Tohle byl první mokrý závod, který jsem vyhrál, o to víc jsem šťastný," prohlásil vítězný Španěl. "Mark a Sebastian měli smůlu, ale ve zbývajících dvou závodech se ještě může stát cokoli," dodal mistr světa z let 2005 a 2006.

Úvod korejské Velké ceny poznamenal déšť, který závod na více než půl hodiny zastavil. Kvůli nepříznivému počasí byl nejprve start o deset minut odložen a jezdci poté vyrazili na trať za safety carem. Déšť ale postupně houstl a závod byl po třech kolech přerušen červenými vlajkami.

"To jsou nejhorší podmínky, v kterých jsem v životě jel. Webbera vůbec nevidím," prohlásil do týmového rádia o soupeři před sebou Alonso, který po startu jezdil na třetím místě. "Na rovinkách jsou úplná jezera, nevidím ani přední kola. Člověk jede úplně poslepu a jen čeká, do čeho vrazí," připojil se obhájce titulu Jenson Button.

Čekání na zlepšení podmínek trvalo dalších 40 minut. Poté byl závod znovu odstartován, třebaže úplně pršet nepřestalo a vozy za sebou dál zanechávaly takřka neprůhlednou vodní clonu.

Webber se na kluzké trati srazil s Rosbergem

Až po 17 kolech se mohlo začít závodit a ze hry brzy vypadl dosud vedoucí muž šampionátu Webber, jehož vůz se na extrémně kluzkém asfaltu roztočil a střetl s Nikem Rosbergem, takže safety car musel na trať znovu. "Jednoznačně moje chyba, tohle prostě nebyl můj den. Ale pořád ještě zbývají dva závody," poznamenal Webber, který letos nedokončil teprve druhou Velkou cenu.

Dlouho bylo důležitou otázkou, kolik se stihne odjet kol do setmění, a zda se tudíž bude udělovat plný počet bodů, nebo jen polovina. Piloti k plnému zisku potřebovali odjet 41 okruhů, nakonec se stihlo všech 55.

Vettel měl problém s motorem

Vítěz kvalifikace Vettel zůstal v čele i po zastávce v boxech. Alonso se dokázal vrátit na druhé místo před Hamiltona i po pomalé výměně předního kola, která ho stála několik cenných sekund. V 46. kole však Vettelovi vypověděl službu motor a Alonso se dostal na první pozici.

"Auto se prostě zastavilo, nemohl jsem dělat vůbec nic," řekl Vettel, který v pořadí MS klesl na čtvrté místo za Hamiltona a na vedoucího Alonsa ztrácí 25 bodů. "Pořád jsem vedl a závod jsem kontroloval. Těžko šlo udělat něco ještě lépe," dodal. Alonsovi pak už ve zbývajících kolech stačilo jen hlídat náskok před Hamiltonem, který v cíli činil bezmála 15 vteřin.

Za Massou dojel na čtvrtém místě Michael Schumacher. Sedminásobný šampion tak vyrovnal svůj nejlepší výsledek po návratu do kokpitu formule jedna. Z boje o mistrovský titul vypadl obhájce prvenství Button, který skončil dvanáctý a nebodoval.

Předposlední závod MS se pojede 7. listopadu v Brazílii, šampionát vyvrcholí o týden později v Abú Zabí.

Velká cena Koreje vozů formule 1 v Jon-kamu, sedmnáctý závod MS:
1. Alonso (Šp./Ferrari) 2:48:20,810 (prům. rychlost: 110,185 km/h), 2. Hamilton (Brit./McLaren) -14,999, 3. Massa (Braz./Ferrari) -30,868, 4. Schumacher (Něm./Mercedes) -39,688, 5. Kubica (Pol./Renault) -47,734, 6. Liuzzi (It./Force India) -53,571, 7. Barrichello (Braz./Williams) -1:09,257, 8. Kobajaši (Jap./Sauber) -1:17,889, 9. Heidfeld (Něm./Sauber) -1:20,107, 10. Hülkenberg (Něm./Williams) -1:20,851.

Průběžné pořadí MS (po 17 z 19 závodů): 1. Alonso 231, 2. Webber (Austr./Red Bull) 220, 3. Hamilton 210, 4. Vettel (Něm./Red Bull) 206, 5. Button (Brit./McLaren) 189, 6. Massa 143, 7. Kubica 124, 8. Rosberg (Něm./Mercedes) 122, 9. Schumacher 66, 10. Barrichello 47.

Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 426, 2. McLaren 399, 3. Ferrari 374, 4. Mercedes 188, 5. Renault 143, 6. Force India 68, 7. Williams 65, 8. Sauber 43, 9. Toro Rosso 11.