Nové zastavovací pásy pro pořádkové a dopravní jednotky, kterými Policie ČR disponuje už od konce roku, předvedla ve čtvrtek 5. ledna v akci na letišti v Panenském Týnci na Lounsku. "Oproti dosud používaným pásům jsou lehčí a umožňují velmi rychlé použití všude, kde to terén dovolí," řekl mluvčí policejního prezidia Jozef Bocán.

Starší modely se musejí ručně skládat, což není při rychlé akci pro policisty ideální. Nové se pouze hodem rozloží a v případě potřeby ihned pomocí šňůry stáhnou.

Na 240 kusů pásů, určených k opakovanému použití, stálo 2,3 milionu korun. Polovinu využijí pořádkové, polovinu dopravní jednotky. Policie je pořídila v rámci centrálního nákupu. Některé jednotky už zařízení tohoto typu nějakou dobu používají, pokud si ho zakoupily ze svého rozpočtu.

Hroty mají ochranné kryty, aby při manipulaci nedošlo ke zraněníZastavovací 4,7 metrů dlouhý pás s mříží z pružného plastového materiálu je opatřen 110 dutými hroty z nerezu. Hrot má průměr 3 milimetry a délku 45 milimetrů. "Hroty se zabodnou do kola a postupně vypouštějí vzduch. Řidič má tak ještě možnost auto bezpečně zastavit," uvedl Bocán. "Hroty z pásu zůstávají v pneumatice, auto plave na ráfkách a řízení takového vozu je rozhodně hodně nepříjemné," dodal figurant, který si zastavovací pásy za volantem Škody Octavia odzkoušel. Byl jím ministr vnitra Milan Chovanec. 

Opakované použití pásu s oficiálním názvem POLICE ROAD BLOCK umožňují sady náhradních hrotů. Ty jsou navíc chráněny plastovou krytkou, aby při manipulaci nedošlo ke zranění.