"Technické nároky na výrobu tohoto skla, přestože je malé, byly extrémně vysoké. Jde o relativně malou sérii skel, ale o to větší nároky kladla automobilka na preciznost zpracování," řekl generální ředitel AGC Automotive Jiří Markuci. Chudeřická firma vedle zadního skla pro Porsche 918 Spyder finálně dokončuje také boční skla, která vyrábějí jiné závody skupiny AGC.

Vzhledem k tomu, že jde o Porsche s hybridním motorem, musejí být veškeré komponenty extrémně lehké, aby bylo docíleno nízké spotřeby, ale zároveň bezpečné a funkční. To zaručí chemické kalení a laminování.

Porsche 918 Spyder.

Porsche 918 Spyder, které bývá označováno jako auto budoucnosti, zvládne akceleraci z nuly na 100 kilometrů za hodinu za 2,8 sekundy, z nuly na 300 km/h pak za necelou půlminutu. Maximální rychlost vozu se pohybuje na hranici 345 km/h. V kombinovaném cyklu má dosahovat spotřeba paliva od tří do 3,3 litru benzinu na 100 kilometrů. Cena vozu začíná na hranici zhruba 800 000 eur (přes 21 milionů korun).

I přes vysokou cenu je o vůz zájem, jeden majitel dokonce pochází z České republiky. Porsche 918 Spyder si objednal ještě loni, ale fyzicky ho získá až ve druhé polovině příštího roku.

Porsche 918 Spyder.

AGC Automotive, která je součástí největšího evropského výrobce skel, skupiny AGC, dodává automobilová skla pro všechny velké světové automobilky, jako jsou Volkswagen, Mercedes, BMW, Škoda, GM, FORD, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další. Chudeřická firma zaměstnává 2200 lidí. Nyní v Chudeřicích vzniká nová výrobní hala za 100 milionů korun, která umožní firmě zvýšit kapacitu výroby. Přibude i zhruba 15 nových pracovních míst.