Možná ještě vyhrabete z paměti koncept Mission E, který se představil světu na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2015. Několik let od debutu by mělo konečně dojít i na jeho produkční variantu, která má být podle dostupných informací v posledních fázích vývoje.

Finální produkt se prý ukáže na některém z velkých evropských autosalonů v roce 2019 a stane se celkově šestou modelovou řadou Porsche. Název zatím není znám, neboť Mission E zůstane zachováno pouze pro koncept, ale třeba vzhled elegantního sedanu by měl ze studie vycházet a pravděpodobně se přenese i něco z pohonného ústrojí.

Koncept Škoda Vision E.
Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Jen pro připomenutí – Misson E oplýval dvojicí elektromotorů o souhrnném výkonu přes 600 koní (441 kW), z nuly na sto měl zrychlovat za 3,5 sekundy a baterie naskládané v podlahové platformě zaručovaly dojezd kolem 500 kilometrů.

Kolem prvního produkčního elektromobilu Porsche zatím zůstává spousta otazníků, mimo jiné i ohledně ceny. Konečná cenovka se prý má pohybovat kolem 100 000 dolarů (2,2 milionu korun). Co se prodejů týče, Porsche si věří a chce do dvou let od uvedení na trh začít prodávat kolem 20 000 kusů ročně.

Singer DLS.
Další božské dílo od Singeru. Tahle 911 má 500 koní a hmotnost pod tunu

Elektromobilem však příběh o elektrifikaci ve Stuttgartu nekončí. Vedle uvedení plug-in hybridních verzí modelů Cayenne a Panamera, spekulovalo se hodně také o hybridní 911. Výkonný ředitel Porsche Oliver Blume sice potvrdil, že je nadcházející generace 911 vyvíjená s přihlédnutím na možné použití hybridního pohonu, jenže samotná hybridní verze ještě nedostala zelenou z nejvyšších míst.

Inženýři Porsche se totiž bojí drastického nárůstu hmotnosti způsobeného přídavnými bateriemi. Zcela konkrétně nemáme hybridní 911 očekávat v nejbližších deseti letech a čistě elektrická verze nepřijde dřív, než za 15 let. Elektrifikace se k charakteru 911 zkrátka nehodí a zůstane proto výsadou větších modelů.