Firma bude elektromobil vyrábět v domovském Zuffenhausenu, kde proto v příštích letech vybuduje nový montážní závod a lakovnu. V Zuffenhausenu by tak měla vzniknout více než tisícovka nových pracovních míst.

Do výrobních aktivit v Zuffenhausenu hodlá firma investovat zhruba 700 milionů eur, zbývajících 300 milionů bude směřovat do vývojového centra ve Weissachu.

Nový elektromobil by měl vycházet z konceptu Mission E, který Porsche představilo letos v září na autosalonu ve Frankfurtu. Očekávat tedy můžeme čtyřdveřovou karoserii a lehkou konstrukci využívající kombinaci hliníku, oceli a uhlíkových kompozitů. A snad dostane i podobný design.

Koncept Porsche Mission E.

Pokud dojde na slibované parametry týkající se rychlosti a dojezdu, může se Tesla Model S těšit na skutečně silného soupeře.

Elektrické Porsche Mission E by mělo nabídnout výkon dosahující 600 koní a akcelerovat z klidu na stovku za pouhých 3,5 sekundy, na dvoustovku pak za rovných 12 vteřin. Maximální rychlost zřejmě přesáhne 250 km/h.

Zajímavě vypadá i dojezd na plně nabité baterie, má se pohybovat okolo 500 kilometrů. Auto má dostat nové akumulátory, které "snesou" napětí 800 V, což urychluje jejich dobíjení. Na osmdesát procent kapacity se prý dostanou už za 15 minut. Za čtvrt hodiny dobíjení tak vůz údajně zvládne ujet až 400 km.

Koncept Porsche Mission E.

Elektromobil však samozřejmě půjde dobíjet i z běžnější 400voltové stanice či klasické zásuvky, koncept dokonce umí také bezdrátové dobíjení. Stačí mít v garáži na podlaze naistalované potřebné vybavení.

Investice Porsche odráží rostoucí snahu mateřské společnosti Volkswagen o posílení nabídky automobilů s elektrickým pohonem v době, kdy se firma potýká se skandálem kolem falšování údajů o emisích.