Přestože se do ostré 911 GT3 již vrátila manuální převodovka v rámci volitelné výbavy, Porsche chce nadšeným řidičům nabídnout ještě koncentrovanější zážitek za volantem, který by se vyrovnal speciální 911 R.

Ta se díky omezenému počtu vyrobených kusů ihned vyprodala, a to rovněž díky překupníkům, kteří toto „nedostatkové“ zboží ihned prodávali s vysokým ziskem.

Ilustrační snímek.
Podtáčením motoru zkracujete jeho životnost. A ani na spotřebě neušetříte

Díky plánu Porsche vyrobit jakéhosi nástupce 911 R bez omezení produkce, tak ubyde překupníků a všichni nadšenci do řízení dostanou stejnou možnost vlastnit nové puristické Porsche. Spokojenost jak pro automobilku, tak pro zákazníky.

A co novinka zřejmě nabídne? Očekávat snad můžeme nejostřejší 911 GT3 RS, ovšem bez masivního křídla a dalších aerodynamických prvků, s koly obutými do méně lepivých a užších pneumatik, vzadu klasiku v podobě atmosférického čtyřlitrového plochého šestiválce a samozřejmě manuální převodovku.

Prozatím není jasné, zda bude tento model postaven na základě současné generace 991.2, nebo se ho dočkáme až po příchodu zcela nové generace 911.

Volant "Sayer" pro autonomní automobily.
Jaguar ukázal volant pro autonomní auta. Reaguje na hlas a funguje jako asistent

Šéf výzkumu a vývoje značky Porsche Michael Steiner navíc nedávno řekl britskému magazínu Autocar, že v budoucnu bychom se mohli dočkat hned několika puristicky zaměřených verzí stávajících modelů bez omezení v počtu vyrobených kusů.

Porsche se podle něj poučilo z úspěchů modelu 911 R a nové manuální 911 GT3. Zájemců o tato vozidla je čím dál více a tedy není nutné nabídku omezovat.