Ve srovnání s předchůdcem novinka narostla do všech směrů: na délku měří 5049 milimetrů (+34 mm), široká je 1937 mm (+6 mm) a vysoká 1423 mm (+5 mm). O 30 milimetrů se natáhl rozvor, který nyní dosahuje 2950 mm.

Větší je také zavazadlový prostor. Základní objem činí 495 litrů (+50 l), po sklopení zadních sedadel je k dipozici až 1304 litrů.

Interiér druhé generace prošel výraznou změnou. Hlavní prvek palubní desky představuje 12,3palcový dotykový displej, hlavní ovladače se pak nacházejí pod ním, tedy okolo voliče automatické převodovky.

Porsche Panamera.Zdroj: Porsche

Další displeje se nacházejí v přístrojovém štítu kolem otáčkoměru. Oba mají úhlopříčku 7 palců. A svou vlastní dotykovou obrazovkou pak mohou využívat i cestující vzadu - jejím prostřednictvím mohou nastavovat například klimatizici, ovládat audiosystém nebo masážní sedadla.

Nejslabší nabízenou motorizací bude v době zahájení prodeje naftová Panamera 4S Diesel s pohonem všech kol a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Rozhodně ale není pomalá.

Nejrychlejší nafťák na světě

Pohání ji dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o výkonu 422 koní (311 kW) a nejvyšším točivém momentu 850 Nm, který velký liftback dostane z klidu na stovku za 4,3 a rozjede ho až na 285 km/h. Má tak jít dokonce o nejrychlejší sériové auto s naftovým motorem na světě.

Porsche přitom udává normovanou spotřebu jen 6,7 l/100 km.

Benzinový základ předstvauje dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu 2,9 litru v provedení Panamera 4S. Motor dává 440 koní (324 kW) a 550 Nm. Akcelerace na 100 km/h zabere 4,2 sekundy, maximálka činí 289 km/h a udávaná průměrná spotřeba je 8,1 l/100 km.

Porsche Panamera.Zdroj: Porsche

Druhou benzinovou variantou je Panamera Turbo se čtyřlitrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, který produkuje 550 koní (405 kW) a 770 Nm. Zrychlení z nuly na sto je otázkou 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost se přehoupla přes třístovku na 306 km/h. Spotřeba - tedy ta na papíře - činí 9,4 l/100 km. Právě kvůli spotřebě je osmiválec vybaven vypínáním poloviny válců.

Porsche o Panameře Turbo tvrdí, že jde o nejrychlejší luxusní sedan na světě (i když je tedy Panamera rozhodně spíš liftback než sedan), což dokládá rekordním časem na Severní smyčce Nürburgringu. Novinka ji dokázala projet za 7 minut a 38 sekund.

Zdroj: Youtube

V příštím roce by nabídku měly rozšířit další verze, například slabší diesel nebo plug-in hybrid. Čeká se také na varianty s pohonem pouze zadních kol.

Právě slabší diesel zřejmě v základu dostane podvozek s ocelovými pružinami. Všechny dosud představené verze se totiž standardně chlubí adaptivním vzduchovým podvozkem. Nechybí elektronická kontrola tlumičů a natáčení zadních kol.

Porsche Panamera.Zdroj: Porsche

Bez zajímavosti není, že nová Panamera nevyjede v jediné karosářské verzi. Kromě liftbacku bude příští rok představen také sportovně střižený kombík či lépe řečeno vůz typu shooting brake.

Porsche ale prý zvažuje také dvoudveřové provedení.