Začněme u jména. Oficiálně se vůz nově jmenuje Porsche 718 Boxster. Pro název přitom výrobce sáhl do své bohaté historie, stejné označení, tedy Porsche 718, nesl model z let 1957 až 1962.

Lehký sporťák s motorem uprostřed tehdy dokonce zaznamenal několik úspěchů na závodních okruzích, například v roce 1958 vyhrál čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans ve své třídě a následující dva roky po sobě i Targa Florio na Sicílii.

Kromě Boxsteru číslo 718 ponese i kupé Cayman. To však zatím v modernizované podobě představeno nebylo.

Porsche 718 Boxster.

V oblasti designu facelift přinesl klasické záležitosti jako nové nárazníky, odlišné světlomety či jinak tvarované kliky dveří. Všimnout si však můžeme i větších otvorů přivádějících vzduch k motoru, přibyl také výdech na zadní kapotě. A poměrně výraznou novinkou je proužek s názvem automobilky, který spojuje zadní světla.

Kabina pak nabídne upravenou palubní desku s novými výdechy klimatizace, přepracovaný volant a přístrojový štít, nové dekory či novou verzi multimediálního systému PCM.

To nejdůležitější se ale událo v oblasti pohonu. Boxster totiž přišel o šestiválce, které nahradily jen čtyřválcové jednotky s turbodmychadlem. I nadále jde samozřejmě o ploché agregáty.

Porsche 718 Boxster.

Základním motorem je dvoulitr poskytující 300 koní (220 kW) a 380 Nm, což ve srovnání s předchozí atmosfericky plněnou šestiválcovou dva-sedmičkou znamená nárůst 35 koní a 100 Nm. Takto vybavený vůz zrychlí s automatickou převodovkou a paketem Sport Chrono na stovku za 4,7 sekundy. Tedy o osm desetin rychleji než dříve.

Varianta 718 Boxster S pak spoléhá na 2,5litrový čtyřválec, který dává 350 koní (257 kW) a 420 Nm. Proti dosavadnímu 3,4litrovému šestiválci tu máme posun o 35 koňských sil a 60 Nm. Akcelerace na 100 km/h se samozřejmě zlepšila také: s automatem je roadster na stovce za 4,2 sekundy, tedy o šest desetin rychleji.

Maximální rychlost "eska" činí 285 km/h, základní provedení je o 10 km/h pomalejší.

Porsche 718 Boxster.

Standardem je pro oba motory šestistupňová manuální převodovka, Porsche ale - jak už bylo naznačeno výše - nabídne také automat.

Obě verze pak jezdí na 19palcových kolech, za příplatek jsou k dispozici i dvacítky. Výrobce dále slibuje přepracovaný a sportovnější podvozek, strmější charakter elektromechanického posilovače řízení a samozřejmě i nižší spotřebu paliva. Základní provedení si má v průměru vystačit s 6,9 l/100 km, varianta S potom se 7,3l/100 km.

Přikoupit pak lze například o 10 milimetrů nižší podvozek s adaptivními tlumiči.

Do prodeje Porsche 718 Boxster zamíří na konci dubna, v Německu bude stát 53 646 eur (asi 1,45 mil. Kč). Výkonnější verze S vyjde na 66 141 eur (zhruba 1,79 mil. Kč).

Zdroj: Youtube

Zdroj: Youtube