Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poslední z kolínských trojčat je venku. Citroën odhalil novou C1

Paříž/Praha /FOTOGALERIE/ - Nová generace kolínských trojčat se pomalu a jistě zbavuje tajemství. Po představení Peugeotu 108 a částečném odhalení Toyoty Aygo nyní ukázal první fotografie také francouzský Citroën.

24.2.2014
SDÍLEJ:

Citroën C1 má samozřejmě podobné rozměry jako Peugeot 108 a Toyota Aygo, díky čemuž se může pochlubit poloměrem otáčení jen 480 centimetrů. I hmotnost je prakticky stejná: 840 kilogramů. Díky tomu by s autem, vyráběným v Kolíně, neměly mít problémy nabízené tříválcové motory.

Základem je jednotka 1.0 VTi (68 koní), která bude k dipozici s pětistupňovou manuální či robotizovanou převodovkou ETG. K mání bude i úspornější verzi e-VTI Airdream o stejném výkonu, spojená s technologií Stop & Start a aerodynamickým paketem Aéro.

Citroën C1.

Nejvýkonnější motorizaci představuje motor 1.2 VTi s výkonem 82 koní, který je spřažen s pětistupňovým manuálem. Normovaná spotřeba činí 4,3 litru benzinu na 100 kilometrů a z klidu na stovku s ním pod kapotou C1 zrychlí za 11 sekund.

Citroën také slibuje přepracovaný podvozek. Zadní náprava je oproti předchůdci p 4 kilogramy lehčí, je opatřena novými pružinami závěsu, novými tlumiči a novým příčným stabilizátorem. Auto standardně stojí na čtrnáctipalcových kolech, na přání budou k dispozici i patnáctipalcová.

Citroën C1.

V duchu současných trendů si zákazníci budou moci svého drobka do města "vymazlit" k obrazu svému. Citroën nabízí osm barev karoserie, pak dvě dvoubarevné verze karoserie a dokonce i "polokabriolet". Ten dostal přídomek Airscape a podobně jako Peugeot 108 TOP! má posuvnou plátěnou střechu s elektrickým ovládáním. V nabídce jsou tři barevná provedení plátna.

Ani jedno z trojčat zatím úplně neodhalilo podobu interiéru, ale Citroën alespoň něco málo naznačil. Máme prý čekat vesele vyhlížející kabinu s barevnými tlačítky, která však nabídne i řadu praktických řešení a odkládacích přihrádek. Zavazadlový prostor má objem 196 litrů, po sklopení zadních sedadel naroste na 750 litrů.

Citroën C1.

Zajímavě zní výčet prvků příplatkové výbavy, které u aut v tomto segmentu nejsou zrovna obvyklé. Jde například o automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, zadní parkovací kameru, bezklíčový přístup, multimediální systém se sedmipalcovým displejem či asistent pro rozjezd do kopce. Samozřejmostí je vysoká úroveň konektivity: vůz může být vybaven funkcí Mirror Screen, která k autu připojí mobilní telefon tak, že jeho displej "zrcadlí" právě na obrazovce multimediálního systému.

Nový Citroën C1 si užije premiéru na ženevském autosalonu, v květnu by se měl začít vyrábět a už v létě dorazí do prodeje - jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback. Ceny zatím automobilka neuvedla, v prvních materiálech však láká na "dostupnou pořizovací cenu".

Autor: Redakce

24.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Octavia
Škoda Fabia
Renault Fluence
Kia Cee´d
Ilustrační foto.
5

Vznikne dálniční obchvat Česka? Rodí se již v hlavách úředníků

Ilustrační foto.
4 7

Kolečka a kosočtverce. Pumpy mění označení nafty

Nepozvaný Cimrman a nejhlasitější skladba světa: zhlédněte nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku od něděle 22. do pondělí 23. října 2017.

Za propad ČSSD a TOP 09 mohou podle politologa chyby i nepřesvědčiví lídři

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Povolební rozčarování zažívá strana, která od roku 2006 neměla méně než dvacet procent hlasů. Dramatický propad sociálních demokratů věštil předseda poslaneckého klubu Jeroným Tejc. „Varoval jsem před ním už na březnovém sjezdu strany,“ připomněl končící poslanec.

AUTOMIX.CZ

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Pro Škodu je čínský trh velice důležitý, prodá na něm totiž nejvíc aut. Věnuje mu proto zvláštní pozornost, což je nově znát i na omlazené Octavii. Verze pro čínské zákazníky se totiž od té evropské poměrně dost liší. Samozřejmě to ale není poprvé, co jsou modely určené pro jiné trhy pozměněné.

Zákeřný meningokok vzal život mladé dívce

Život 18leté dívky si v Ostravě vyžádalo v minulých dnech meningokokové onemocnění. Onemocnění mělo v jejím případě velmi rychlý průběh. Mladá pacientka zemřela do 24 hodin poté, co se u ní projevily problémy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT