Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praga R1R se ukázala v celé své kráse. Nabídne výkon okolo 400 koní

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportovních silničních vozů R1R pro zákazníky. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku.

31.5.2015 5
SDÍLEJ:

Firma zatím neprozradila finální technické parametry vozu, prý se tak stane až na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Zástupci výrobce však naznačili, že upravený čtyřválcový přeplňovaný motor původem od Renaultu nabídne výkon okolo 400 koní. A protože vůz váží jen asi 680 kilogramů, R1R má skutečně poměr výkon/hmotnost převyšující 550 koní na tunu, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron.

Maximální rychlost by mohla atakovat hranici 300 km/h, údaje o zrychlení z klidu na 100 km/h zatím zůstavají tajemstvím.

Výkon míří na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Praga R1R.

Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor Renault je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici a snížení vibrací navíc zabudován v nosném rámu. Vůz má změněný přívod vzduchu a zlepšené chlazení, aby mohl jezdit i na komunikacích s omezenou rychlostí.

Praga dostala i odolnější převodovku, posílené hnací hřídele a upraveno bylo také odpružení, aby stroj obstál i na méně kvalitních silnicích. Dvoumístná kabina (lze ji snadno předělat na jednomístnou) samozřejmě proti závodní verzi nabídne útulnější prostředí.

Praga R1R.

Cenu zatím společnost nezveřejnila, ale u závodního auta R1, ze kterého automobil vychází, se pohybuje kolem 120 000 eur, tedy asi 3,3 milionu Kč. Civilní verze bude zřejmě ještě dražší.

Výroba supersportu, který by mohl konkurovat renomovaným značkám jako Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg, by se měla pohybovat v jednotkách kusů.

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. V současné době jej výrobce testuje v běžném silničním provozu, nedávno proběhly testy například v Monaku.

Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autor: ČTK

31.5.2015 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Golf
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Hyundai i20
Ratko Mladić. Ilustrační snímek
2

Mladič je vinný z válečných zločinů v Jugoslávii, dostal doživotí

Jana Nečasová
AKTUALIZOVÁNO
26 8

Vinna. Nečasová zneužívala Vojenské zpravodajství, dostala dva roky podmíněně

Konec modelky: chtěla slávu, skončila ve vězení

Místo světových přehlídkových mol vězení. Takový osud potkal modelku Sarah CH. (24 let) z Karvinska, kterou ve středu Krajský soud v Ostravě poslal na pět a půl roku za mříže.

AKTUALIZOVÁNO

Člen ANO převedl pozemky na tchýni, městská firma je pak koupila za pětinásobek

Opoziční politici z ODS upozornili na další podezřelé nákupy městské akciové společnosti Služby města Pardubic. Ty měly v roce 2016 nakoupit za více než pět milionů korun lesní pozemky u Černé za Bory, které pouhý rok předtím koupil v dražbě člen představenstva SmP a štědrý přispěvatel hnutí ANO Karel Hron za 959 tisíc. ANO přitom vede radniční koalici. 

Opilí bratři dostali za napadení muže v metru podmínku

/VIDEO/ Bratři Miloslav a Jaroslav Smetanovi (24 a 22 let) napadli letos v červnu cestujícího v metru, který je upozornil na neslušné chování. U soudu za to dostali osmnáctiměsíční podmínku s odkladem na tři a půl roku.

AKTUALIZOVÁNO

Krnáčová bere za úspěch otevření Blanky. Praha se nových tratí zatím nedočká

/VIDEO/ Doprava v Praze, kompetence magistrátu a městských částí, otázka AirBnB či celkové plnění programu pražské koalice. O tom všem a dalších problémech, které trápí Pražany, Deník ve středu diskutoval s pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou. Celou debatu si můžete přečíst v on-line reportáži.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT