Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praga vyrobí 68 supersportů R1R. Jeden vyjde na víc než 5,3 milionu

Tuzemská společnost Praga Cars vyrobí celkem 68 supersportovních silničních vozů R1R. Auto z limitované edice bude stát 198 000 eur, tedy přes 5,3 milionu korun. První dodávky firma předpokládá v prvním čtvrtletí příštího roku.

22.7.2015 0
SDÍLEJ:

Praga R1R.Foto: ČTK

Počet vozů v limitované sérii má připomenout 68 let od chvíle, kdy z rozhodnutí tehdejší vládní komunistické strany skončila společnost Praga s výrobou osobních aut a plně se koncentrovala na výrobu nákladních vozů.

Stejně jako závodní okruhová Praga R1 je R1R jednosedadlový vůz s designem a funkčností okruhových prototypů. Technika silničního vozu však prošla řadou úprav kvůli použití v běžném provozu. Součástí jeho výbavy může být přídavná sedačka pro spolujezdce, k dispozici bude za příplatek další výbava.

Praga R1R.

Model R1R je poháněný dvoulitrovým přeplňovaným motorem ve variantách od 330 do 400 koní. Při hmotnosti 670 kg tak auto disponuje poměrem 550 koní na tunu, což je údaj s srovnatelný s vozem Bugatti Veyron.

Výkon míří na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor původně od Renaultu je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici a snížení vibrací zabudován v nosném rámu. Vůz má změněný přívod vzduchu a zlepšené chlazení, aby mohl jezdit i na komunikacích s omezenou rychlostí.

Praga R1R.

Praga dostala i odolnější převodovku, posílené hnací hřídele a upraveno bylo také odpružení, aby stroj obstál i na méně kvalitních silnicích.

Mimořádná je aerodynamika vozu. Generovaný přítlak mu při rychlosti 200 km/h teoreticky umožňuje jezdit hlavou dolů, což v praxi znamená, že dosahuje velmi vysokých rychlostí při průjezdech zatáčkami.

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. S původní Pragou má nový vůz společnou jen značku a logo, které firma Praga-Export získala od zaniklého výrobce v roce 2006. Do původního výrobního areálu Pragy ve Vysočanech se produkce nevrátila.

Praga R1R.

Společnost Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autor: Redakce / ČTK

22.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 0
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Up
Škoda Octavia
Hyundai Elantra
Výstavba v Praze. Ilustrační foto.
8

V Praze chybí byty. Stavby brzdí byrokracie

Jeroným Tejc
1 10

Tejc bude politickým náměstkem ministra Pelikána

Průzkum: V prvním kole volby prezidenta by vedl Zeman

V prvním kole přímé volby prezidenta by nyní vedla současná hlava státu Miloš Zeman. Ani on by však nedosáhl na nadpoloviční většinu hlasů nutnou pro okamžité vítězství. Ve druhém kole by pak Zeman sváděl vyrovnaný souboj s bývalým předsedou Akademie věd ČR Jiřím Drahošem.

AKTUALIZOVÁNO

Havlovi příznivci donesli na Hrad po letech symbol srdce

Dvě stovky lidí vyrazily dnes v podvečer v Praze na vzpomínkový pochod s názvem Srdce na Hrad. Akce se uskutečnila v předvečer výročí úmrtí bývalého prezidenta Václava Havla a měla připomenout jeho odkaz. Účastníci na Hrad donesli velký symbol srdce, který byl s Havlem spojen a který zdobil Hrad v posledních dnech Havlova prezidentování.

V Benátkách se utkaly desítky Santa Clausů ve veslařském závodě

Desítky veslařů převlečených za Santu Clause se o třetí adventní neděli sjelo do Benátek ke každoročnímu závodu na Velkém kanálu, který je hlavní dopravní tepnou města. Happening uspořádala už poosmé italská univerzita Ca 'Foscari.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT