Cebia prověřovala vzorek 1000 aut aktuálně nabízených na trhu. Uváděné najeté kilometry porovnávala s dlouhodobým průměrným nájezdem 20.000 kilometrů ročně.

Zatímco u aut do deseti let stáří průměrný počet skutečně najetých i deklarovaných kilometrů rostl až ke 200.000 kilometrů u desetiletého auta, u starších vozů se uváděný počet kilometrů snížil na 160.000 kilometrů, i když reálný údaj dál rostl.

Podle tvrzení majitelů nebo autobazarů bylo nehavarovaných 99,7 procenta vozů, což je podle Cebie rovněž zcela nereálný údaj. Téměř polovina nabízených aut byla údajně po prvním majiteli.

Zhruba čtyři pětiny vozů pocházely z Česka. Největším zdrojem pro dovážené ojetiny bylo Německo s podílem 11 procent, po jednom procentu připadalo na Itálii, Francii a Rakousko.

Ve Sněmovně nyní čeká na schválení rozsáhlá novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Mimo jiné zakazuje přetáčení tachometrů. Pokuta za tento čin může dosáhnout až 50.000 korun pro fyzickou osobu a pět milionů pro firmu.