Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodáváte auto? Podívejte se, jak vyrobit úspěšný inzerát

Když dojde na prodej vozu, volí mnoho majitelů tu „snadnou" cestu v podobě autobazaru. Je to naprosto jednoduché. V ideálním případě od vás totiž bazar vůz vykoupí a tím pro vás celá akce končí. S kůží na trh ale můžete jít sami. Je pravděpodobné, že díky tomu pak za svůj vůz dostanete víc peněz.

13.5.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Shutterstock

Prodávat auto soukromě přes inzerát se sice leckomu může zdát jako zbytečné riskování a zbytečné množství práce navíc, ovšem není to zase tak hrozné.

Úplným základem úspěšného a rychlého prodeje, od kterého vy i kupec odejdete spokojení, je solidní inzerát. Zde je pár rad, kterých se při tvorbě inzerátu držet.

1. Vše začíná u fotek

Inzerát musí samozřejmě zaujmout na první pohled, o což se postarají fotografie vašeho vozu. Jejich pořízení je dost možná nejpracnější část, což je na inzerátech často vidět. Mnoho lidí má tendence fotografie zanedbávat, čímž ubírají svému vozu na atraktivitě. Dvě fotografie, focené skoro po tmě, totiž opravdu nestačí.

Abyste pořídili slušné fotky do inzerátu, nemusíte si tolik lámat hlavu s technikou. I zcela průměrný chytrý telefon dnes zvládne pořídit slušné snímky, takže se jedná spíš o přípravu.

Čtěte také: Auto skoro zadarmo? Jde to. Podívejte se, kde hledat a co hledat

Auto umyjte (protože špinavé auto je zanedbané auto), vyluxujte a vytáhněte ven za bílého dne. Máte-li čas, můžete si na focení najít i nějaké pěkné místo.

Poté pořiďte několik fotek celého vozu z různých úhlů, aby na karoserii nezůstalo nevyfocené místo. Pokud je na voze něco špatně, o čem by měl kupec vědět, vyfoťte vadu zvlášť. Nemá smysl, aby se zájemce o těchto záležitostech dozvídal až na místě.

Dále udělejte několik fotografií interiéru. Zaměřte se na sedadla vpředu i vzadu, na palubní desku, dále na budíky a případně i na zavazadelník. Od věci není ani fotka motorového prostoru.

Až budete volit úvodní fotku, která je u inzerátu vidět jako první, vyberte nějakou reprezentativní, na které je dobře vidět celé auto.

2. Popis stručný, ale kulturní

Jakmile zájemce rozklikne inzerát na auto, chce se o něm logicky něco dočíst. Je tedy potřeba, abyste mu dodali stručné, tak akorát zaobalené a hlavně pravdivé informace. Inzeráty, ve kterých je napsáno všehovšudy „Stav OK. Pouze volat." nepůsobí právě solidně.

Naproti tomu inzeráty, kde se majitel na několika stranách chlubí siláckými řečmi a otřepanými klišé o TOP stavu či zamilovaném vztahu, nechce nikdo číst.

Ta správná cesta vede přes stručná a jasně podaná fakta. Začněte popisem motorizace a výbavy, dále přidejte stav kilometrů, popište, v jakém stavu je auto podle vás, zda bylo někdy bouráno (a případně jak) a můžete dodat i servisní úkony, prováděné v nedávné minulosti.

Je-li k vozu pečlivě vedená servisní knížka, nezapomeňte ji vyzdvihnout. Dále ještě zmiňte, do kdy platí STK, jestli byly na autě prováděny úpravy a zda k němu dáváte nějaké příslušenství (třeba sadu zimních kol).

Čtěte také: Před pěti lety to byla nejlevnější nová auta. Jak si vedou dnes jako ojetiny?

Rozhodně se potom vyvarujte dvěma věcem, které umí i jinak slušný inzerát zcela „zazdít". Tou první je zoufale špatný pravopis. Za zapomenutou čárku vám nikdo hlavu neutrhne, ale pokud se v inzerátu objeví velmi hrubé gramatické chyby, zájemci si o vás neudělají zrovna dobrý obrázek.

Druhou věcí jsou potom slova či celé věty psané velkými písmeny a doplněné vykřičníky. Výkřiky typu „TOP STAV!!!!!!!!! PO DŮCHODCI Z NĚMECKA!!!!!" působí vyloženě hloupě.

3. Nastavte tu správnou cenu

Ještě než vypustíte svou nabídku do světa, udělejte si domácí úkol a zjistěte, kolik si můžete za auto říci. Projděte si nabídku inzertních serverů, hledejte „svoje" auto a koukejte, jak se pohybují ceny vzhledem k ročníku, nájezdu a výbavě.

Čtěte také: Víte, kdy se vyplatí auto s naftovým motorem? Spočítejte si to

Nebuďte zbytečně skromní, ani zbytečně ambiciózní a hlavně myslete na to, že smlouvání o ceně je při koupi ojetého auta naprosto běžnou praxí. Proto se nebojte cenu o pár tisícikorun navýšit a raději dopředu počítejte, že kupujícímu na místě něco srazíte.

Několik příkladů povedených i nepovedených inzerátů najdete v galerii.

Autor: Dominik Valášek

13.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Renault Fluence
Toyota Avensis
Kia Cee´d
Kateřina Perknerová.
5 13

Pohledem Kateřiny Perknerové: Okamurovy řeči

Ksenija Sobčaková
2

Televizní moderátorka Sobčaková chce kandidovat proti Putinovi

Káva pro páníčka, dort pro psa. Tak to vypadá v Punťově psí cukrárně

Narozeninové oslavy dětí už nefrčí. Nyní máte možnost zařídit jedinečnou party svému psovi, a to se vším všudy. Překvapte tak svého miláčka na jeho velký den dortem, zákusky nebo i zmrzlinou, a to v Punťově první psí cukrárně na pražském Jarově. Pozor ale abyste si psí pamlsky nespletli s klasickými dezerty.  

Tatra drtí kopce a Zeman rozverně poplácává: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 18. října 2017.

Hyenismus v ulicích měst: Využívají postižení druhých, aby mohli krást

Lýdia a Isabela. Dvě devatenáctileté Rumunky se ve středu kolem 14 hodiny snažily přesvědčit na zlínském náměstí Míru kolemjdoucí, že jsou hluchoněmé Češky, které vybírají finanční pomoc pro postižené spoluobčany, vše pod vlajkou EU. Ti, kteří jim naletěli, museli do předem připraveného formuláře uvést své jméno, adresu, částku kterou přispívají a podpis.

Ruské kolo v centru Mladé Boleslavi? Nápad budí vášně

/ANKETA/ Ten nápad má dvě polohy. Jedni jsou z něho nadšeni a ti druzí si klepou na čelo. Boleslavská radnice totiž vypustila informaci, že o prosincových adventních trzích uvažuje, že by v centru města instalovala obří ruské kolo. Až třicetimetrové!

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení