Nejprodávanější byla Škoda, i když její odbyt poklesl kvůli náběhu výroby na začátku roku o téměř deset procent na 36 254 aut. V září se jí ale i přes srovnávací kampaň konkurenční značky Hyundai dařilo a její podíl se vrátil nad 30 procent. Škoda i Hyundai zvýšily v září prodeje kolem 20 procent.

Celkově Hyundai skončila s odstupem druhá, když zvýšila prodej o necelé jedno procento na 11 792 vozů, třetímu Volkswagenu naopak prodej zhruba o půl procenta klesl na 10 952 automobilů.

Nejprodávanější byly vozy nižší střední třídy s podílem přes 24 procent. Vedoucí model byla Škoda Octavia s 12 611 prodanými kusy, následovala Škoda Fabia se 7570 vozy a třetí byl Rapid s 6008 prodanými automobily.

Za celý letošní rok očekává Svaz dovozců automobilů pokles, i když podzim by měl být prodejně lepší než minulý rok. Podle Jana Malého z PwC důvěra domácností mírně roste a ekonomika se dostává z recese. "Za celý rok očekáváme pokles mezi pěti a deseti procenty, příští rok pak růst o pět až deset procent," uvedl.

Prodej lehkých užitkových aut klesl o 0,6 procenta na 8239 vozů. Nejprodávanější byl Fiat před Volkswagenem a Fordem. Kategorie nákladních aut zaznamenala růst o šest procent na 5571 vozů. Nejvíce prodal DAF, následuje Mercedes a MAN.

Odbyt nových autobusů se zvýšil o téměř devět procent na 585 strojů. Vede domácí značka SOR se 185 prodanými vozidly, následuje Mercedes-Benz a Irisbus.

Prodej motocyklů vzrostl o devět procent na 14 930 strojů. V září se prodej mírně propadl. Proti loňsku se snížil podíl motocyklů do 50 ccm z 23 na 11 procent, naopak kategorie do 125 ccm díky možnosti řídit tyto stroje jen s oprávněním na auto vzrostla z 20,5 na 46 procent.