V samotném červnu se prodej meziročně propadl o 4,3 procenta na 840 400 vozů. Tempo poklesu tak opět zrychlilo - v květnu se prodej snížil o 2,6 procenta a v dubnu o 1,3 procenta. Předtím vykázal koncern pokles prodeje naposledy koncem roku 2009, upozornila agentura DPA.

"Vývoj v Jižní Americe a v Rusku zůstává napjatý, stejně jako podmínky v Číně," uvedl člen představenstva Christian Klingler, který je odpovědný za prodej a marketing. Dodal, že útlum na čínském trhu měl dopad především na vlajkovou značku VW. Prodej této značky v Číně se v pololetí propadl téměř o sedm procent. Celosvětově se tak snížil o zhruba čtyři procenta navzdory tříprocentnímu nárůstu na evropském trhu.

Česká divize Škoda Auto již začátkem týdne oznámila, že v pololetí zvýšila prodej o více než čtyři procenta na rekordních 544 300 vozů. V samotném červnu její prodej stoupl o desetinu na 94 600 vozů. Součástí koncernu Volkswagen jsou kromě vlajkové značky VW a české Škody také například Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti či Lamborghini.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu však zůstal japonský rival Toyota Motor, jemuž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.