Rick Hendrick, majitel závodního týmu série NASCAR a nadšený sběratel automobilů, si totiž v aukci síně Barret-Jackson pořídil vůbec první vyrobenou Acuru NSX. Nabídl za ni 1,2 milionu dolarů, tedy asi 29,3 milionu korun.

Výtěžek aukce byl určen na dobročinné účely, konkrétně na nadaci léčby mozkových nádorových onemocnění u dětských pacientů.

První Acura NSX se vydražila za 30 milionů korun.

Rick Hendrick má vozy s výrobním číslem 001 v oblibě. Během uplynulých let si pořídil například první Corvette Z06 aktuální generace (za 1 milion dolarů), dále první Corvette Stingray (1,1 milionu dolarů) nebo první Camaro ZL1 (250 tisíc dolarů). Kromě toho vlastní poslední BMW M5 v edici 30 Jahre oslavující 30 let tohoto vozu (700 tisíc dolarů).

Všechny částky, za které nakupoval, putovaly vždy na charitu.

Honda NSX je duchovním nástupcem ikonického supersportu stejného jména, který se vyráběl v letech 1990 až 2005. Nová NSX je však skutečným hi-tech automobilem.

Vůz pohání hybridní soustava složená ze čtyř motorů. Základem je uprostřed usazený šestiválec o objemu 3,5 litru, jemuž ještě pomáhá dvojice turbodmychadel. Jeho výkon činí 507 koní, nejvyšší točivý moment pak 550 Nm.

Acura NSX.

Jednotka je spojena s devítistupňovou automatickou převodovkou a samosvorným diferenciálem. Mezi těmito komponenty je však ještě umístěn elektromotor s výkonem 48 koní a točivým momentem 148 Nm.

Další dva elektromotory našly místo u přední nápravy, přičemž každý z nich pohání jedno kolo. Oba mají pochopitelně shodný výkon, konkrétně 37 koní. Maximum točivého momentu činí 73 Nm. Kombinovaný výkon celé soustavy pak dělá hezkých 581 koňských sil.

Představení nové Hondy NSX najdete zde.

Na stovku Honda NSX zrychlí za tři sekundy a dokáže se rozjet až na 307 km/h.