O otevřené variantě oblíbeného Land Roveru se mluví už několik let, v roce 2012 dokonce automobilka představila jeho studii. Produkční provedení se od ní příliš neliší. 

Nejvýraznějším poznávacím znakem nového - a nezvykle vypadajícího - kabrioletu je samozřejmě plátěná střecha. Její složení zabere 18 sekund, natažení 21 vteřin a manipulovat s ní lze až do rychlosti 48 km/h. 

Range Rover Evoque Convertible.

Výrobce tvrdí, že se zataženou střechou je v kabině stejné ticho jako u vozu s klasickou karoserií.

Ve srovnání s běžným modelem pochopitelně došlo k jistému omezení praktičnosti. Interiér sice údajně v pohodě pojme čtyři pasažéry, ale zavazadelník má nově objem jen 254 litrů. Přístupný je malým otvorem v zádi.

Kabriolet je také těžší. Jen mechanismus střechy váží 68 kilogramů, další kila jsou daní za tužší konstrukci. Celkově je otevřený Evoque o 270 kilogramů těžší než verze s pevnou střechou.

K dispozici by měly být dvě pohonné jednotky. Benzinový dvoulitr poskytuje 240 koní (179 kW) a ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou auto rozhýbe z klidu na 100 km/h za méně než 8 sekund.

Range Rover Evoque Convertible.

Dvoulitrový turbodiesel pak dává 180 koní (132 kW) a stejně jako zážehový motor je spojen s devítistupňovým automatem.

Nový Evoque Convertible se nemá bát ani terénu, podle Land Roveru nabídne stejné terénní schopnosti jako klasická verze.

Prodej bude zahájen v polovině příštího roku.