Největší evropský výrobce dle svého šéfa Martina Winterkorna nevěří, že by se podařilo dostát slibům a nabídnout zakázníkům cenově výhodný vůz na vodík.
I když Volkswagen od vývoje této technologie úplně neupustí a dále na ní pracuje, oproti korejských či japonských automobilkám, jako jsou Hyundai, Toyota nebo Honda, nechce investovat enormní prostředky do výzkumu vozidel s vodíkovými palivovými články.
Jako alternativu k zážehovým a vznětovým motorům v příštím desetiletí vidí Winterkorn spíše plug-in hybridní systémy a auta s pohonem na plyn.
„Není tu vybudována žádná infrastruktura a já ani nevidím jako reálné, že by vozidla s palivovými články měla být produkována ve velkém a za rozumnou cenu," prohlásil šéf Volkswagenu.
Postoj německé automobilky je tak v ostrém kontrastu s japonskou Toyotou, která nedávno oznámila, že veřejnosti nabídne vůz s vodíkovými palivovými články už v roce 2015. Už loni ostatně představila na autosalonu v Tokiu koncept modelu Prius nazvaný FCV-R.